عملیات حفاظت و مرمت ۳ قلعه تاریخی در بلوچستان آغاز شد

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات حفاظت و مرمت قلعه‌های سب، شارک و ناصری در جنوب استان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، مجتبی سعادتیان گفت: از ابتدای امسال کار بررسی و آسیب‌شناسی قلعه‌های سب سراوان، شارک قصرقند و ناصری واقع در شهرستان ایرانشهر توسط کارشناسان استانی انجام شد که در حال حاضر نیز با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان آغاز شده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: عملیات مرمت و بازسازی هر کدام از این بناها با توجه به بافت و مصالح و تخریب‌هایی که دارند از سوی معاونت میراث اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال انجام است.

او افزود: علاوه بر این بناهای تاریخی چون مسجدهای فنوج و عبدالقادر نیکشهر، قلعه زابلی مهرستان و قلعه سرباز نیز در دست مرمت و بازسازی توسط این اداره‌کل قرار گرفته‌اند که همه به طور مجزا با اعتبارهای جذب شده آغاز به کار کرده‌اند و در حال حاضر پیشرفت‌های چشمگیری دارند.

به گفته سعادتیان، برای حفاظت و مرمت قلعه ناصری اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان، قلعه شارک ۲۰۰ میلیون تومان و برای قلعه سب بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201634
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha