۸ رشته صنایع‌دستی از فارس در پایتخت معرفی می‌شود/ برپایی نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث‌فرهنگی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه در هشتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاست.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه در این نمایشگاه آثار فاخر ۸ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به نمایش درآمده است، گفت: این رشته‌ها شامل انواع دست ساخته‌های قلم زنی، خاتم، دست بافت‌های داری، کاشی هفت رنگ، نگارگری گل و مرغ، منبت، خوس بافی و گیوه دوزی است که مورد استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به برگزاری کارگاه زنده صنایع‌دستی در این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس در راستای آشنایی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان به تولیدات و آثار صنایع دستی استان به برگزاری کارگاه آموزشی اقدام کردند که این کارگاه‌ها نیز با استقبال عموم همراه شده است.

ثابت اقلیدی افزود: در واقع این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج صنایع‌دستی و در راستای آشنایی هر چه بیشتر همکاران و مراجعه‌کنندگان به وزارت میراث‌فرهنگی با تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فاخر استان فارس برپا شده و برای اولین بار است که استانی با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها وهنرمندان بومی انواع محصولات و دست‌سازهای خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه استان فارس از تنوع وتعدد رشته‌های صنایع دستی بهره‌مند است، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خوبی که فارس در حوزه صنایع‌دستی دارد، این شرایط در استان فراهم است که در تمامی نمایشگاه صنایع‌دستی ملی و بین‌المللی حضور فعال داشته باشیم.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، کیفیت محصولات صنایع‌دستی این استان از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از این محصولات دارای نشان ملی و بین‌الملی هستند و از سویی در این استان مفاخر درجه یک هنری فعالیت دارند که همگی از افتخارات این استان به شمار می‌رود.

این نمایشگاه با هماهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در فضای هشتی ساختمان معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201648
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha