نخستین نمایشگاه تخصصی آفرود و کمپینگ اراک با استقبال پرشور علاقه‌مندان به کار خود پایان داد

«نمایشگاه سفر، اکوتوریسم، ماجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته» با حضور نمایندگان کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به پایان رسید.

به گزارش میراث آریا، این نمایشگاه که از روز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان مرکزی افتتاح شده بود روز گذشته ۲۰ مهرماه در میان استقبال گسترده بازدیدکنندگان به کار خود پایان داد.

محمود مرادی نراقی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سرهنگ علی اصغر کُرزبر جانشین فرمانده پلیس راه استان مرکزی، سرهنگ روح الله عرفانی مدیر خدمات و منابع بنیاد تعاون فراجا استان مرکزی، محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری، حسام‌الدین هاشمی مدیر امداد خودرو و شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی و سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در روزهای برگزاری نمایشگاه در غرفه کانون حضور داشته و با رادیو کانون مستقر در نمایشگاه اراک گفت و گو کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در بازدید از غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ضمن قدردانی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این غرفه به رادیو کانون گفت: عملکرد کانون جهانگردی در این نمایشگاه غافلگیر کننده بود، چرا که ظرفیت‌های متعدد و متنوع در حوزه گردشگری و اتومبیلرانی و تأثیری که می‌تواند بر پیشبرد اهداف گردشگری داشته باشد، فراتر از پیش‌بینی و تصور بود.

او در ادامه با اشاره به استقبال کم نظیر بازدیدکنندگان از غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نمایشگاه سفر، اکوتوریسم، ماجراجویی، کمپینگ، اتوکمپینگ، تجهیزات و صنایع وابسته اراک، اظهار امیدواری کرد که بتوان در آینده نزدیک با استفاده از ظرفیت‌ کلوپ‌های مختلف کانون، گردشگران خارجی به ویژه علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن و شرکت در تورهای کمپینگ را به استان مرکزی دعوت و جذب کرد.

محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون نیز با اشاره به حضور هجده کلوپ و کمیته تخصصی اتومبیلرانی در این دوره از نمایشگاه و وجود ظرفیت ها و توانمندی های بالای استان مرکزی در فعالیت‌های اتومبیلرانی و گردشگری، اشتیاق فعالان این حوزه و اعضای کانون در کلوپ ها و کمیته های استان مرکزی را موجب دلگرمی و امیدواری برای اقدامات موثرتر دانست.

او همچنین به آغاز فعالیت کلوپ گردشگری هوایی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی اشاره کرد و گفت: امیدوار هستیم این اقدام، گام جدیدی برای حضور پر رنگ‌تر در نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط با حوزه وسایل نقلیه گردشگری باشد. در این راستا در روزهای آتی در دو نمایشگاه گردشگری در استان‌های آذربایجان شرقی و اصفهان نیز حضور خواهیم داشت.

حسام‌الدین هاشمی مدیر امداد خودرو کانون نیز با ابراز شگفتی از تعداد بازدیدکنندگان و استقبال مردمی از نمایشگاه، اظهار داشت: نماینده امداد خودرو کانون در استان مرکزی ناوگانی مجهز، با نیروهای مجرب و فعالیت ۲۴ ساعته است. گردشگران داخلی و خارجی، در این استان می‌توانند از خدمات ویژه این نمایندگی بهره‌مند شوند.

شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی و سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هم در بازدید از غرفه کانون از تلاش‌های نماینده حوزه‌های اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری، امداد خودرو و صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان مرکزی در اجرای موفق غرفه کانون قدردانی و اظهار کرد: امیدواریم بعد از این نیز شاهد برگزاری چنین رویدادهایی در سایر استان ها و شهرهای کشور برای معرفی خدمات متنوع و گسترده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در زمینه کمک به رونق صنعت گردشگری و نیز تسهیل در تردد و انجام سفرهای مسئولانه و هوشمند و همچنین معرفی رویکردهای نوین در حوزه گردشگری و سفر با انواع وسایل نقلیه گردشگری باشیم.

سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در ادامه ضمن قدردانی از اجرای موفق رادیو کانون و انجام مصاحبه های تخصصی در خلال برنامه های نمایشگاه، از همراهی و حمایت های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و نیز پلیس راهور و فرماندهی انتظامی در این استان و همچنین ستاد برگزاری نمایشگاه بین المللی اراک، در برگزاری این نمایشگاه و گردهمایی کلوپ های تخصصی کانون در نمایشگاه گردشگری اراک تشکر کرد و این هم افزایی و همکاری فرا سازمانی را تجلّی بخش هایی از وفاق ملی و هدف مشترک سازمان ها برای توسعه همه جانبه کشور دانست.

غرفه کانون در تمامی روزها و ساعات نمایشگاه به دلیل وسعت، تنوع رویدادها، خدمات و جذابیت بصری و همچنین اجرای برنامه‌های ویژه از جمله رادیو کانون و نشست‌های تخصصی با حضور مدیران و مسئولان استانی، فعالان حوزه گردشگری و اتومبیلرانی کشور با استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به سفر، گردشگری و خودرو مواجه شد.

نماینده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در استان مرکزی در این رویداد بزرگ ملی در غرفه‌ای به مساحت ۷۰۰ متر مربع خودروهای کمپینگ و کاروانینگ، دوچرخه‌های مسافرتی، موتورسیکلت‌های گردشگری، خودروهای ناوگان امداد خودرو کانون، خودروهای سافاری، خودروهای مجهز به پلاک ترانزیت، پاراگلایدر و ... را به نمایش گذاشته بود.

همچنین حدود ۴۰ دستگاه خودرو کمپر و کاروان با هدف توسعه گردشگری داخلی و ترویج سفرهای مسئولانه و ایمن از سراسر کشور به این نمایشگاه آمده و در مدت برگزاری در محوطه نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده شد.

کمیته‌ها و کلوپ‌های تخصصی از جمله کلوپ گردشگری موتورسیکلت، گردشگری دوچرخه‌سواری، کلوپ گردشگری هوایی، کلوپ ملی سافاری، کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ، کلوپ اتومبیلرانی بانوان، کلوپ گردشگری هوایی، کمیته آموزش، کمیته رالی و همچنین خدمات امداد خودرو کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و بخش صدور اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو در این نمایشگاه معرفی شده و مورد استقبال قرار گرفتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201650
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha