طراحی ۱۳۴ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری دریایی در خوزستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: ۱۳۴ طرح سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد هفت‌هزار و ۵۰۰ شغل در ۱۷ سایت گردشگری دریایی استان طراحی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدحسین ارسطوزاده روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان با اشاره به این‌که این استان ۳۰۰ کیلومتر سواحل دریایی دارد، بیان کرد: مطالعات در حوزه گردشگری دریایی خوزستان انجام شده و بسته‌های سرمایه‌گذاری برای هر طرح در این مطالعات تعریف شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان ادامه داد: کاربری‌های مختلفی برای توسعه گردشگری دریایی در استان منظور شده و زنجیره‌ای از طرح‌ها و بسته‌های سرمایه‌گذاری دریایی نیز درنظر گرفته شده است.

او، شتاب در صدور استعلام طرح‌های گردشگری را در جذب سرمایه‌گذار مؤثر دانست و افزود: سرمایه‌گذار برای حوزه گردشگری دریایی استان وجود دارد اما این افراد از احتمال به سرانجام نرسیدن سرمایه‌گذاری خود نگران هستند.

ارسطوزاده از طراحی ۱۳۴ طرح سرمایه‌گذاری با هدف ایجاد هفت‌هزار و ۵۰۰ شغل در ۱۷ سایت گردشگری دریایی استان خبر داد و گفت:  بنا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه دریامحور در ایران با توجه به موقعیت فوق‌العاده راهبردی، نوار ساحلی طولانی در شمال و جنوب و دسترسی به آب‌های آزاد از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تجارت، بنادر و کشتیرانی برخوردار است و می‌تواند رونق اقتصادی کشور را رقم بزند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072401783
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha