افتخار آفرینی صنعتگر سیستان وبلوچستان در همایش بین‌المللی روز جهانی زن روستایی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: «زهرا میری» صنعتگر استان به عنوان کار آفرین نمونه در حوزه صنایع دستی در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین رویداد ملی روز جهانی زنان روستایی و عشایری کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا، وحیده رخشانی گفت: این بانوی استان به عنوان کار آفرین نمونه در حوزه صنایع دستی و رشته خامه دوزی موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس از وزیر جهادکشاورزی شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد: ایجاد اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر زن روستایی و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی و ترویجی در منطقه سیستان و در حوزه روستایی از توفیقات برجسته این کارآفرین برتر بوده است.

او افزود: صنایع دستی این استان از اصیل‌ترین و شاخص‌ترین صنایع دستی ایران و جهان و قدمت آن به درازای تاریخ است از این حیث همیشه مورد توجه مردم ایران و جهان بوده، و در این بین سوزن دوزی و خامه دوزی از مهم‌ترین صنایع دستی زنان این استان است.

در حاشیه این همایش نمایشگاه عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری نیز بر پا شد که غرفه استان مورد استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار گرفته است. نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین رویداد ملی روز جهانی زنان روستایی و عشایری کشور مهرماه در تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501843
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha