مرحله استانی جشنواره و مسابقه طعم امید در خرم‌آباد برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: مرحله استانی جشنواره و مسابقه طعم امید با شرکت ۱۶ نفر از افراد دارای معلولیت در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، عطا حسن‌پور ۲۵ مهرماه در حاشیه جشنواره طعم امید با بیان اینکه گردشگری یک فعالیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و همه افراد سالم، کم‌توان و معلول در این حوزه از حقوق برابری برخوردار هستند، گفت: وزارت میراث‌فرهنگی با همکاری سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری جشنواره و مسابقه طبخ غذا با شرکت افراد دارای معلولیت استان با عنوان طعم امید کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به اینکه جشنواره طعم امید ویژه افراد تاثیرگذار دارای معلولیت در ۵ منطقه کشور در حال برگزاری است، اضافه کرد: این مسابقه با هدف فراهم کردن زمینه اشتغال برای همه معلولان جسمی و حرکتی و بهره‌گیری از توان آنها در سطح جامعه برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: افراد دارای معلولیت شرکت‌کننده در جشنواره در سه گروه، افراد دارای معلولیت نابینایی افراد دارای معلولیت سندروم دان و افرادی که دارای معلولیت جسمی حرکتی هستند که در زمینه پخت غذاهای بومی محلی، جا افتادن و تزئینات غذا با هم رقابت کردند که در پایان با داوری غذاهای طبخ شده توسط داوران، افراد برتر انتخاب و از آنها قدردانی شد.

حسن‌پور ادامه داد: برگزیدگان ابن جشنواره به مرحله منطقه‌ای که با حضور، استان‌های ایلام، لرستان، کردستان و همدان در پنجم آبان ماه امسال به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود، راه پیدا کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501854
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha