پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه خوزستان رونمایی شد

همزمان با رونمایی از پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه خوزستان، فراخوان این رویداد با موضوعات ایده‌های فرهنگی استارت‌آپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال منتشر شد.

 به‌گزارش میراث‌آریا، مجید منادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در آیین رونمایی از پوستر پنجمین دوره جایزه فیروزه گفت: جایزه فیروزه فرصتی برای این است که در همه استان‌ها و شهرهای خوزستان هر شخصی که ابتکار و خلاقیتی دارد یعنی به نوعی توانسته محصولی را به عنوان یک کالای فرهنگی و هنری تولید کند به جشنواره آورده و معرفی کند.

او افزود: البته درست است که جنبه مسابقه‌ای هم دارد اما هدف اصلی معرفی شخص است که بگوییم در خوزستان چه افراد توانمندی در این عرصه‌ها داریم و هدف دیگر معرفی اثر و محصول است تا بدانیم چه محصولاتی وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: به طور مثال در حوزه پوشش ایرانی و اسلامی که متناسب با فرهنگ ماست، عروسک‌ها و یا سایر محصولات فرهنگی که در آن‌ها عنصر ابتکاری و خلاقیتی نیز به کار رفته، معرفی شود.

منادی بیان کرد: امروز در کشورهای پیشرفته اقتصادی، صنایع فرهنگی بسیار مورد توجه هستند زیرا با کمترین ساز و برگ و هزینه، درآمدهای بالا و ارزآوری برای کشورها و همچنین اشتغال بالایی دارند؛ از سوی دیگر در کنار صادرات و معرفی فناوری، فرهنگ خودمان را هم معرفی می‌کنیم بنابراین، ما این را جزو کارهای خود قرار داده‌ایم که امید است دیگر دستگاه‌ها هم در این بخش کار کنند.

او با اشاره به این‌که جایزه فیروزه نیز قصد دارد به این بخش توجه کند، افزود: سال گذشته آثار خوبی دریافت شد که هشت اثر شایسته تقدیر و به تهران ارسال شد و به یاری خدا امسال آثار برجسته بیشتر باشد تا به جز اثراتی که پذیرفته می‌شوند، نمایشگاهی را برگزار کنیم زیرا مطمئن هستیم اگر این اتفاق بیفتد و همه دستگاه‌ها و صنایع از محصولات هنرمندان استفاده کنند اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان اظهار کرد: بهترین کمک به عرصه یادشده این است که تلاش کنیم تا زیرمجموعه‌ای که با دستگاه‌های متولی در ارتباط هستند فراخوان به گوششان برسد تا شخصی نباشد که خلاقیت و تولید داشته باشد اما از این جشنواره بی‌اطلاع باشد.

در ادامه مهرانگیز بحیرایی معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: جشنواره فیروزه با هدف حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد ایرانی اسلامی و تولیدکنندگان است که ۹ سال در کشور و برای پنجمین سال در خوزستان برگزار می‌شود.

او افزود: یکی از اهداف جشنواره مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هنری کشور برای حمایت از تولیدکنندگان حوزه پیش‌گفته بوده است که در استان این مشارکت به خوبی انجام شده است. در این دوره نیز پارک علم و فناوری، حوزه هنری خوزستان، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز مشارکت دارند.

معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان عنوان کرد: با این اقدام می‌توان حوزه فرهنگ را به تولید گره زد تا اقتصاد فرهنگی را برای هنرمندان ایجاد کنیم.

او بیان کرد: ایده‌های فرهنگی استارت‌آپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و تجاری شده و فعال در بخش‌های عروسک، اسباب‌بازی، اقوام ایرانی، هدایای فرهنگی، عروسک اقوام ایرانی، طراحی شخصیت (کاراکتر) از موضوعات جایزه فیروزه است.

بحیرائی اضافه کرد: همچنین ایده‌های نوجوانان در عرصه صنایع فرهنگی مرتبط با موضوعات جشنواره به عنوان بخش ویژه انتخاب شده است.

به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آبان ماه سال ۱۴۰۳ است و علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال اثر و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.platzaa.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501856
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha