قاچاقچی اموال تاریخی در علی‌آبادکتول دستگیر شد/ کشف و ضبط هفت‌قلم اموال تاریخی و فرهنگی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: مأموران فرماندهی انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان علی‌آبادکتول در بازرسی از منزل فردی در یکی از روستاهای این شهرستان تعداد هفت‌قلم اموال تاریخی و فرهنگی کشف کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ سید فرامرز میر درخصوص دستگیری قاچاقچی اموال فرهنگی- تاریخی در استان، گفت: برابر اخبار واصله مبنی بر فعالیت فردی درزمینه قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی در شهرستان علی‌آبادکتول، در راستای استفاده بهینه و حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بخش همکاری و تعامل با نهادهای مقابله گر و تحقق اهداف و مأموریت‌های تعیین‌شده برای حفاظت و حراست از میراث‌فرهنگی استان، اکیپی از مأموران فرماندهی انتظامی و یگان حفاظت میراث‌فرهنگی این شهرستان به منطقه اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: مأموران اعزامی پس از کسب نیابت قضایی و با رعایت موازین قانونی وارد منزل مسکونی فرد شده و در بازرسی تعداد هفت‌قلم اموال تاریخی و فرهنگی شامل چهار قلم کوزه سفالی، یک‌قلم کاسه، یک‌قلم تیشه فلزی و یک‌قلم سنگ قهوه‌ای زینتی کشف و ضبط کردند.

او با اشاره به این‌که در این بازرسی همچنین تعداد یک قبضه اسلحه تک لول شکاری دست‌ساز نیز کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه اموال کشف‌شده تحویل فرماندهی انتظامی شهرستان شد.

سرهنگ میر بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد، ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501862
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha