معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی در نمایشگاه تبریز/ لزوم زمینه‌سازی مناسب برای معرفی صنایع‌دستی استان در سطح بین‌المللی

استاندار آذریایجان‌شرقی در حاشیه افتتاح یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز ضمن اشاره به اهمیت برگزاری این نمایشگاه در شناساندن ظرفیت‌های استان بر لزوم زمینه‌سازی مناسب برای شناساندن ظرفیت‌های استان به اقصی‌نقاط جهان تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، بهرام سرمست عصر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در جریان افتتاح نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز گفت: آذربایجان سهم بسزایی در تمدن ایران و اسلام دارد. این منطقه با محبت‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی منحصر به فرد خود، به عنوان یکی از قطب‌های فرهنگی شناخته می‌شود. 

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تبادل تجربیات، ایده‌ها و نظرات هنرمندان باشد و این  کمک بزرگی‌ست تا مسئله معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی به بهترین شکل ممکن محقق شود.

او به اهمیت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری در تبریز اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند بستری مناسب برای ارتقاء بازار صنایع‌دستی فراهم کرده و به معرفی آوای فرهنگی این منطقه که از لحاظ تمدنی غنای ویژه‌ای برخوردار است، بپردازند. در واقع، این رویدادها می‌توانند به شناساندن ارزش‌ها و میراث فرهنگی آذربایجان به مخاطبان داخلی و خارجی کمک کنند.

سرمست خاطرنشان کرد: لازم است تا برای برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کشورهای همجوار، زمینه‌سازی‌های لازم انجام شده و مطلوب است تا این اقدامات با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد همکاری‌های بین‌المللی همراه باشد تا ظرفیت‌های فرهنگی و هنری آذربایجان به اقصی نقاط دنیا معرفی شده و ارتباطات فرهنگی میان کشورها تقویت شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501882
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha