اهمیت نقش بازاریابی در تجاری‌سازی صنایع‌دستی استان تهران

در نشستی به منظور گرامیداشت و تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، معاون صنایع‌دستی استان تهران، اهمیت بازاریابی و تجاری‌سازی را در پیشبرد اهداف این حوزه مورد تأکید قرار داد و از پروژه‌های جدید این معاونت رونمایی کرد.

به گزارش میراث‌آریا، احسان دهقانی در نشستی که روز جمعه ۲۷ مهرماه به مناسبت گرامیداشت و تجلیل از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی برگزار شد، بر اهمیت بازاریابی در تجاری‌سازی صنایع‌دستی تأکید کرد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران، با اشاره به دستاوردهای بازارسازان نوین در این حوزه، احیای ذائقه خریداران صنایع‌دستی را یکی از ارکان مهم بازاریابی تخصصی دانست.

او ضمن تقدیر از خانه صنایع‌دستی «گوهر دیرین» به مناسبت روز ملی صادرات، با اشاره به اینکه موفقیت حقیقی در حوزه صنایع‌دستی به توسعه صادرات وابسته است، از شبکه بازارسازان برای بازدید از نمایشگاه ملی صنایع‌دستی دعوت و اظهار کرد: اتصال تولیدکنندگان به خریداران می‌تواند قوانین و آیین‌نامه‌های حمایتی از صنعتگران و هنرمندان را تقویت و عملیاتی کند.

در این نشست، همچنین از پروژه‌های پیشران معاونت صنایع دستی استان تهران رونمایی شد. یکی از این پروژه‌ها، ساخت غرفه‌های پرتابل و متناسب برای عرضه آثار هنری صنایع‌دستی است که مراحل مطالعاتی آن به پایان رسیده و به زودی عملیاتی خواهد شد.

فرهاد عزیزی معاون اجرایی حوزه وزارتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم به اهمیت میراث ناملموس و جایگاه برجسته صنایع‌دستی ایران در فضای بین‌المللی اشاره کرد. وی بازاریابی را بازوی مؤثر در کاربردی‌سازی آثار تولیدی هنرمندان در زندگی روزمره دانست.

در بخشی دیگر از این نشست، احسان میراب‌زاده، بر تأثیر متقابل گردشگری و صنایع دستی تأکید کرد و گفت: تنوع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران می‌تواند به افزایش تولید ناخالص ملی کمک کند.

پژوهشگر و مؤلف کتاب «هنر دست تهران» تحقق درآمد هزاردلاری به ازای هر گردشگر ورودی به کشور را وابسته به این هنر-صنعت دانست و تاکید کرد: ایران برترین کشور در زمینه تنوع رشته‌های صنایع دستی در جهان است.

او در این مراسم با اشاره به تنوع ۱۶۷ رشته فعال صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان تهران، به نقش گروه زیورآلات سنتی در پیشبرد صادرات صنایع‌دستی اشاره کرد و تولیدکنندگان و بازاریابان این حوزه را به همکاری با دانشگاه‌ها برای توسعه بازار و ارتقای تولید و بسته‌بندی دعوت کرد.

در پایان این نشست، محمد حسین فراهانی، مدیر فرهنگی و گردشگری «ایران مال»، گذر تهران قدیم و فعالیت‌های صنایع‌دستی در این مجموعه را معرفی کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در این زمینه به حفظ و ترویج شأن هنر و هنرمندان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072802015
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha