«معبد مهر» بخش مهم هویت فرهنگی و تاریخی مراغه است/ مرمت با طرح جدید

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه سفر به شهرستان مراغه، از معبد تاریخی مهر بازدید کرد و تأکید کرد که این اثر ارزشمند با برنامه‌های جدید وزارتخانه بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی امیری طی بازدید شبانه از معبد مهر در شهرستان مراغه گفت: معبد مهر یکی از مهم‌ترین و کهن‌ترین آثار تاریخی منطقه است که نباید مورد بی‌مهری قرار گیرد. بنابراین بررسی این محوطه تاریخی توسط کارشناسان در کمیته فنی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی در ادامه این بازدید به اهمیت بالای این معبد از نظر تاریخی و مذهبی اشاره کرده و افزود: این اثر باید با دقت مرمت و نگهداری شود تا نه‌تنها به‌عنوان یک جاذبه گردشگری بلکه به‌عنوان بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی منطقه به نسل‌های آینده منتقل شود.

او همچنین ضمن بررسی شرایط فعلی معبد، بر لزوم استفاده از دانش متخصصان مرمت آثار تاریخی برای حفظ این بنای باستانی و احصاء آن تأکید کرد و خاطرنشان کرد: وزارت میراث‌فرهنگی به‌زودی طرح جدیدی برای مرمت و معرفی گسترده‌ این معبد اجرا خواهد کرد.

معبد مهر مراغه با پیشینه‌ای که به دوره ساسانی بازمی‌گردد، یکی از برجسته‌ترین معابد باستانی در ایران است که اهمیت زیادی از نظر تاریخی و مذهبی دارد و جاذبه‌ای ارزشمند برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072802022
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha