بررسی ظرفیت و قابلیت‌های مزارع گردشگری شرق گلستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از اجرای بازدید مزارع متقاضیان ایجاد مزرعه گردشگری شهرستان کلاله در شرق استان به‌منظور بررسی ظرفیت و قابلیت‌های این مزارع به‌منظور دریافت پروانه بهره‌برداری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، یاسر قندهاری از اجرای بازدید مزارع متقاضیان ایجاد مزرعه گردشگری شهرستان کلاله در شرق استان به‌منظور بررسی ظرفیت و قابلیت‌های این مزارع به‌منظور دریافت پروانه بهره‌برداری خبر داد و گفت: این بازدیدها با حضور کارشناسان معاونت گردشگری، جهاد کشاورزی و امور اراضی استان گلستان، و ریاست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کلاله اجرایی شد.

معاون گردشگری استان گلستان بیان کرد: یکی از اولویت‌های استان توسعه گردشگری است و با توجه به ظرفیت‌های بالای استان درزمینه گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی، گسترش طرح نوین گردشگری کشاورزی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

او هدف از تقویت مزارع گردشگری را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب‌وکار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان عنوان کرد و گفت: گردشگری کشاورزی موجب بهبود معیشت کشاورزان و توسعه پایدار روستایی، کاهش بیکاری و افزایش درآمد روستاییان می‌شود.

قندهاری بیان کرد: مراکز گردشگری کشاورزی مکان‌هایی هستند که در آن یک بازدیدکننده در مزرعه یا دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی و تفریحی یا گذران اوقات فراغت فعالیت‌هایی انجام می‌دهد.

او بابیان اینکه گردشگری کشاورزی برای رسیدن به توسعه روستایی و ایجاد درآمد ثانویه جامعه روستایی اهمیت بسزایی دارد، مطرح کرد: رونق گردشگری کشاورزی، علاوه بر کسب درآمد برای خانواده‌های روستایی جدای از کشاورزی روشی برای تأمین نیازهای روحی و تنوع خواه گردشگران امروزی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902037
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha