پایان تثبیت قسمتی از تزئینات کاشیکاری مدرسه غیاثیه خواف

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواف از پایان تثبیت و حفاظت قسمتی از تزئینات کاشیکاری مدرسه غیاثیه خرگرد در این شهرستان خبر داد .

به گزارش میراث‌آریا، محمود باعقیده گفت: مدرسه غیاثیه خرگرد از لحاظ نوع کاربندی‌ها و مقرنس‌کاری یک اثر فوق العاده است که از مهم ترین ویژگی های آن استفاده از تزئینات معرق و تلفیق متناسب آجر و کاشی در نمای بیرونی است و در واقع از معدود بناهایی است که نمای داخلی و بیرونی آن با تزئینات کاشیکاری مزین شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف ادامه داد: امسال از محل اعتبارات حقوق دولتی تثبیت، مرمت و حفاظت قسمتی از تزئینات کاشیکاری فضای بیرونی ضلع جنوبی و هم‌چنین کاشیکاری داخل ایوان شرقی مدرسه شامل چارکه بندی ،حمیل بندی ،گچکاری ،بندکشی و تثبیت کاشی ها در مدت دوماه انجام گرفت.

باعقیده تصریح کرد: مدرسه غیاثیه خرگرد به عنوان یکی از گنجینه‌های معماری کشور و از زیباترین مدارس به جا مانده از دوره تیموریان در روستای خرگرد و در فاصله ۵ کیلومتری از شهر خواف است.

او یادآور شد: این مدرسه در دوران فعالیت از مهم‌ترین دانشگاه‌های جهان اسلام بوده  که اهمیت و جایگاه منطقه را در گذشته نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902050
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha