دوره رایگان آموزش گلیم‌بافی تخصصی در کرمانشاه برگزار شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برگزاری رایگان دوره تخصصی و تحلیل و آموزش نقوش سنتی گلیم بافی در شهر کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امین کوگانی گفت: برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع‌دستی و ارتقای سطح علمی و هنرمندان و صنعتگران استان یکی از نیازهای ضروری است که با هدف توسعه صنایع‌دستی استان انجام می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کرمانشاه، افزود: در سال جاری با تلاش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه شاهد برگزاری متعدد دوره‌های آموزشی رایگان در سطح استان هستیم.

او تصریح کرد: کارگاه آموزش رایگان دوره تخصصی و تحلیل و آموزش نقوش سنتی گلیم بافی با حضور یکی از بهترین اساتید و گلیم باف‌های صاحب سبک استان در محل آمفی‌تئاتر اداره‌کل برگزار شد. در این دوره که به شکل کاملا رایگان با حضور ۷۰ نفر هنرآموز علاقه‌مند به رشته گلیم بافی در سطح پیشرفته به مدت ۲ ساعت برگزار شد.

کوگانی با بیان اینکه گلیم بافی یکی از هنرهای اصیل و ریشه‌دار استان است، گفت: شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران به ثبت رسیده و گلیم این شهرستان نشان جغرافیایی بین‌المللی دارد. در سطح استان بیش از ۶ هزار نفر صنعتگر و هنرمند فعال گلیم باف وجود دارد که در این صنعت فعالیت دارند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کرمانشاه افزود: امیدواریم با رونق این رشته و توانمندسازی هنرمندان و صنعتگران این حوزه شاهد افزایش چشمگیر تولید گلیم در استان کرمانشاه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403073002106
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha