فضای سبز مجموعه جهانی بیستون بازسازی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از بازسازی فضای سبز مجموعه جهانی بیستون خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی گفت: به دلیل از بین رفتن پوشش سبز و طبیعی پایگاه مجموعه جهانی بیستون بازسازی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه پوشش ‌های گیاهی در مدت زمان از بین می‌رود، باید با توجه به موقعیت آثار تاریخی و ثبت جهانی بیستون و همچنین ایجاد و حفظ فضای گردشگری این محوطه تاریخی به پوشش گیاهی محوطه توجه ویژه‌ای شود. در این بازسازی ایجاد زیرساخت‌های آبیاری، خاکبرداری و خاکریزی، کاشت چمن و کود ریزی مجموعه انجام شد.

او تاکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت تکمیل و راه‌اندازی پروژه از نظر اهداف توسعه زیربنایی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی در استان، جذب توریسم و ارتقا جایگاه پایگاه جهانی بیستون، این پروژه انجام شده است. امیدوارم با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی شاهد سامان‌دهی هرچه بهتر این مجموعه جهانی باشیم.

فرمانی در خاتمه تصریح کرد: محوطه جهانی بیستون بعد از مجموعه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان دومین اثر پربازدید استان است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

محوطه جهانی بیستون با میراث جهانی کتیبه داریوش و کاروانسرای شاه عباسی و وجود ۲۸ اثر از آثار تاریخی در فهرست آثار ملی ایران در این محوطه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403073002111
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha