ورودی موزه سنقر کرمانشاه سامان‌دهی شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از سامان‌دهی محوژه ورودی موزه مردم‌شناسی شهر سنقر و کلیایی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی با اعلام اینکه برای این پروژه در حدود ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: در این تعمیرات ورودی اصلی مجموعه موزه سنقر اصلاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه افزود: عملیات تعمیر و تجهیز موزه سنقر علاوه بر تعمیرات ورودی اصلی با رنگ آمیزی و نصب درهای جدید انجام شد.

او با بیان اینکه این سامان‌دهی فاز اول پروژه تعمیر و تجهیز موزه مردم‌شناسی شهرستان سنقر و کلیایی است، تصریح کرد: برای تکمیل سامان‌دهی موزه مردم‌شناسی سنقر  ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز هست که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز شاهد تکمیل آن باشیم.

فرمانی با بیان اینکه در موزه مردم‌شناسی سنقر بخشی از آداب و رسوم فرهنگی منطقه سنقر و کلیایی به نمایش گذاشته شده است، گفت: در این موزه پوشاک مردم تُرک و کُرد شهر سنقر، معماری روستایی ابزارآلات سنتی کشاورزی، گیوه‌بافی و  ماکت مردم محلی در حال انجام کار در غرفه‌هایی جداگانه نگهداری می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: این اشیا و ماکت‌ها گویای بخشی از آداب و رسوم فرهنگی منطقه سنقر و کلیایی در زمینه کشاورزی، نساجی، آشپزی و تولید ابزار کار است.

موزه مردم‌شناسی شهرستان سنقر و کلیایی در شهر سنقر یکی از مهمترین موزه‌های مردم‌شناسی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403073002112
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha