دولت و مجلس ذیل برنامه هفتم توسعه می‌توانند درآمد گردشگری را افزایش دهند/ لزوم تسهیل‌گری قوانین

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: هم دولت و هم مجلس ذیل برنامه هفتم توسعه می‌توانند با همکاری با هم بخش مهمی از درآمد کشور را از طریق گردشگری و توسعه زیرساخت‌های آن افزایش دهند. دولت و مجلس باید در بحث زمینه‌سازی‌ و قوانین مربوط به گردشگری تسهیل‌گر باشند و مجلس می‌تواند به دولت در رفع موانع کمک کند.

«جهانبخش قلاوند» نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار میراث آریا بر موضوع گسترش گردشگری و زیرساخت های آن در کشور تاکید کرد و گفت: گردشگری در ایران بسیار جوان است و ما دیر وارد بحث گردشگری صنعتی شده ایم. ظرفیت های بسیاری داریم که هنوز به فعلیت درنیامده و مطالعات زیادی باید در حوزه های مختلف گردشگری صورت بگیرد و به طور حتم سرمایه گذاری در این بخش برای کشور بسیار مفید است.

وی ادامه داد: در مناطق مختلف کشور ما به دلیل وسعت و تنوع اقلیمی، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز وجوه مختلفی دارد به عنوان مثال برخی مناطق از لحاظ تنوع خوراک می تواند محل جذب توریست و گردشگر باشد و در محل دیگری اقلیم و محیط طبیعی می تواند برای گردشگر جذاب باشد و غیره. اگر ما بتوانیم برنامه ریزی درستی در این حوزه داشته باشیم می توانیم اشتغال بسیاری ایجاد کنیم. این صنعت هم اشتغال زایی بسیاری می تواند داشته باشد و هم زودبازده است. در بحث خدمات گردشگری هم می توان کارهای بسیاری انجام داد که مغفول مانده است. حتی ما با استفاده از خرده فرهنگ هایمان هم می توانیم گردشگر جذب کنیم. به عنوان مثال در حال حاضر یک درصد از جمعیت کشور ما را عشایر کوچ رو تشکیل می دهند. اینها هنوز لباس های سنتی و قدیمی خود را که بسیار زیباست، می پوشند. عشایر از دامپروری نمی توانند درآمد زیادی داشته باشند ولی همین عشایر می توانند مقصد گردشگری باشند و نقطه هدف گردشگری باشند.

قلاوند در پاسخ به این سوال که مجلس چه اقداماتی می تواند در جهت تسهیل گری گردشگری انجام دهد؟، عنوان داشت: هم دولت و هم مجلس ذیل برنامه هفتم توسعه می توانند با همکاری با هم بخش مهمی از درآمد کشور را از طریق گردشگری و توسعه زیرساخت های آن افزایش دهند. دولت و مجلس باید در بحث زمینه سازی و قوانین مربوط به گردشگری تسهیل گر باشند و مجلس می تواند به دولت در رفع موانع کمک کند. بین دولت و مجلس یک همراهی و همدلی است که به توسعه گردشگری کمک می کندکه باید قدردان آن باشیم.

وی همچنین درباره شرایط مهیای توسعه گردشگری در غرب کشور نیز توضیح داد: فرهنگ مقاومت و ایستادگی و پایداری در کشور ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است و ما آثار بسیاری داریم که از دوران دفاع مقدس در کشورمان به جای مانده است. مناطق مرزی ما قدمگاه شهدا و رزمندگان بسیاری است که باید قدردان آن باشیم و فضای مناسبی برای توسعه گردشگری مقاومت به شمار می رود به ویژه در اندیمشک که در حال حاضر چندین پادگان در اطراف آن وجود دارد که همگی از بقایای دوران جنگ تحمیلی به شمار می روند. موزه جنگ نیز در این منطقه وجود ندارد که باید حتما راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: گردشگران راهیان نور در ترکیب با گردشگران نوروزی عددی بالغ بر ۱۵ میلیون نفر را تشکیل می دهند که در کنار آنها زائران اربعین هم قرار می گیرند. همه این موارد منجر می شود که ما بر توسعه زیرساخت های گردشگری در غرب کشور تاکید داشته باشیم. حتی گردشگری سلامت هم در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد بسیاری هستند که از کشور عراق برای خدمات درمانی به ایران سفر می کنند. اگر ما بتوانیم مراکز درمانی خود را در غرب کشور افزایش دهیم قطعا شاهد حضور گردشگران بسیاری در این مناطق خواهیم بود که درامد ارزی بسیاری با خود به همراه خواهد آورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100064
دبیر مریم فیروزفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha