بررسی راهکارهای حفاظت از بافت تاریخی شهرستان بافق

در نشستی راهکارهای مهم حفاظت از بافت تاریخی ارزشمند شهرستان بافق مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، در اقدامی مهم برای حفاظت از میراث‌فرهنگی شهرستان بافق روز سه‌شنبه اول آبان ۱۴۰۳ نشست مشترکی با حضور معاون میراث‌فرهنگی استان یزد، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق، دادستان شهرستان و کارشناس واحد حقوقی اداره‌کل برگزار شد.

هدف از این نشست، بررسی تخلفات صورت گرفته در بافت تاریخی و اتخاذ تصمیمات لازم برای حفاظت این بافت ارزشمند و راهکارهایی برای جلوگیری از ادامه این تخلفات بود.

در این نشست عنوان شد، طی بررسی‌های انجام‌شده در بافت تاریخی بافق، عمده تخلفات صورت گرفته در این بافت، ساخت‌وساز غیرمجاز و به دور از اصول فنی و مقررات و ضوابط حاکم بر بافت تاریخی بوده که برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی تمامی شهروندان و دستگاه‌های متولی باید قبل از اقدامات معماری در بافت تاریخی، با کارشناسان میراث‌فرهنگی هماهنگی لازم را به عمل آورده و در بعضی موارد طرح مرمت باید به تائید اداره‌کل نیز برسد.

پس‌ از این نشست، بازدیدی از بافت تاریخی میدان خان و پروژه‌های مرمتی در حال اجرا به عمل آمد.

بافت تاریخی میدان خان بافق یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی این شهر به شمار می‌رود و نمادی از هویت تاریخی، فرهنگی و میراث ملی است. حفاظت از این گنجینه وظیفه همگانی است و نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و شهروندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080200131
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha