ضرورت تشکیل اتحادیه برای ملیله‌کاران زنجانی

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تشکیل اتحادیه ملیله با حضور تولیدکنندگان مهم‌ترین راهکار برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در زنجان شهر جهانی ملیله است. 

به گزارش میراث آریا، داریوش نادری ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ در جلسه‌ای با فعالان ملیله در دفتر اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: تشکیل اتحادیه ملیله با حضور تولیدکنندگان مهم‌ترین راهکار برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در زنجان شهر جهانی ملیله است که ماهیت اصلی آن رونق این رشته و کارگاه‌های آن و جذب هنرمندان است. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: هنر ملیله به اسم استان زنجان به ثبت رسیده است، ولی باید تلاش بیشتری در توسعه و صادرات این هنر علاوه بر استان‌های داخلی و خارج از کشور داشته باشیم. باید برای زنده نگه داشتن ملیله اصیل استان زنجان اهتمام ویژه‎ای صورت گیرد. 

او گفت: بخش خصوصی هم می‌تواند با همکاری تولیدکنندگان و صادرکنندگان اتحادیه‌هایی ایجاد کند تا حلقه‌های ارتباط با بازارهای داخلی و خارجی تکمیل شود. 

نادری بیان کرد: رایزنی‌ها برای حضور صنعتگران ملیله در نمایشگاه بین المللی سنگ‌های قیمتی، طلا و جواهرات تبریز ایران از تاریخ الی ۲۶ آبان ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی تبریز انجام خواهد یافت. 

فعالان صنایع‌دستی در این جلسه تصریح کردند: مسئولان با حمایت هرچه بیشتر خود در جهت معرفی و ملیله‌کاران با حضور هرچه بیشتر در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها می‌توانند این هنر را هرچه بیشتر به مردم معرفی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080200134
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha