تغییر کاربری کاروانسرای تاریخی گرد فرامرز در راستای توسعه گردشگری شاهدیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: کاروانسرای تاریخی گرد فرامرز در شاهدیه پس از مرمت و بازسازی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، در راستای توسعه گردشگری شهر شاهدیه فعالیت خواهد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته چهارشنبه دوم آبان ماه سید محمد رستگاری به همراه نماینده شهرداری و اعضای شورای شهر شاهدیه از بافت تاریخی این شهر بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: در این بازدید ابتدا با توجه به درخواست‌های مردمی، از تعدادی خانه تاریخی که در معرض آسیب و تخریب بودند، بازدید کرد و مقرر شد برای رفع خطر، بازسازی آن‌ها با مشارکت شهرداری شاهدیه انجام شود.

او در ادامه از طرح بازسازی معابر بافت تاریخی شاهدیه که به صورت مشارکتی توسط شهرداری شاهدیه و با همکاری این اداره‌کل در حال انجام است، بازدید کرد.

رستگاری در بازدید از کاروانسرای صفوی گرد فرامرز اضافه کرد: کاروانسرای تاریخی گرد فرامرز پس از مرمت و بازسازی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی، در راستای توسعه گردشگری شهر شاهدیه فعالیت خواهد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد با اشاره به اهمیت این کاروانسرای تاریخی، افزود: این بنا به عنوان یک نشانه شهری برای منطقه گردفرامرز خودنمایی می‌کند و با توجه به اینکه این بنا در محلی واقع‌شده که محل عبور خودروهای سبک و سنگین است، مقرر شد با همکاری بهره‌بردار پس از مرمت، محدودیت‌هایی برای تردد بعضی خودروهای سنگین در محدوده آن در نظر گرفته شود.

او ادامه داد: در راستای حمایت و حفاظت از بناهای تاریخی و بافت تاریخی شهر شاهدیه، آماده مشارکت با شهرداری برای مرمت ساباط‌های شاهدیه هستیم.

در ادامه رستگاری از تپه‌های شنی شهرستان اشکذر به منظور امکان‌سنجی و بررسی این تپه‌ها برای تبدیل به یک مکان گردشگری با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی و سایر ادارات ذی‌ربط بازدید کرد.

تغییر کاربری کاروانسرای تاریخی گرد فرامرز در راستای توسعه گردشگری شاهدیه

تغییر کاربری کاروانسرای تاریخی گرد فرامرز در راستای توسعه گردشگری شاهدیه

انتهای پیام/

کد خبر 1403080300178
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha