راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی در عمارت تاریخی جعفرخان روستای تجره ورامین

با موافقت اداره کل میراث‌فرهنگی استان تهران و پیگیری‌های میراث‌فرهنگی شهرستان ورامین، اقامتگاه بوم‌گردی شاه‌صاحب در عمارت تاریخی جعفرخان، یکی از آثار ارزشمند شهرستان ورامین، راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا، محمدرضا تاجیک، از راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم‌گردی جدید در شهرستان ورامین خبر داد و گفت: اقامتگاه بوم‌گردی «شاه‌صاحب» در محل عمارت تاریخی جعفرخان در روستای تجره، با موافقت اداره کل میراث‌فرهنگی استان تهران و پس از پیگیری‌های لازم تأسیس خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، در خصوص ویژگی‌های این عمارت تاریخی افزود: عمارت جعفرخان با بیش از ۲ هزار متر مربع مساحت و زیربنای ۳۵۰ متر مربع، دارای هشت اتاق، شاه‌نشین، هشتی ورودی، دو بادگیر سنتی و مطبخ است. این عمارت که محل زندگی جعفرخان علیدوستی و خاندان وی بوده، با بیش از دویست سال قدمت، به دوره قاجاریه بازمی‌گردد و بخشی از میراث تاریخی و معماری روستای تجره و شهرستان ورامین را تشکیل می‌دهد.

او اضافه کرد: این بنای ارزشمند همچنین دارای حیاطی بزرگ با درختان توت، انجیر، انار و انگور است که در کنار دیگر آثار تاریخی این منطقه، هویت فرهنگی روستای تجره را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500210
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha