جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۳ در کرمانشاه برگزار شد

جشنواره منطقه‌ای طعم امید ۳ با حضور نمایندگان ۵ استان غرب کشور در حوزه آشپزهای دارای معلولیت جسمی و حرکتی، نابینا و کم بینا و مبتلای به سندروم داون به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا روز شنبه ۵ مهرماه جشنواره و مسابقه منطقه‌ای طعم امید ۳ با حضور نمایندگان معاونت گردشگری کشور، مدیران کل میراث فرهنگی همدان و کرمانشاه و معاونین گردشگری استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان و همدان با معرفی برترین‌ها برگزار شد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این مراسم اظهارکرد: کرمانشاه سی و هفتمین شهر خلاک خوراک در دنیاست و این حوزه یکی از پتانسیل‌های مهم گردشگری استان ما به شمار می‌رود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: سه ویژگی باعث شده تا کرمانشاه به یکی از قطب‌های گردشگری خوراک در کشور تبدیل شود، که یکی از این ویژگی‌ها شرایط آب و هوایی چهارفصل در این استان است که عاملی شده تا انواع روئیدنی‌ها و گیاهان خوراکی در مناطق مختلف استان رشد کند و از طرفی دامپروری غنی داشته باشیم. 

او ادامه داد: هنرمندی و خلاقیت زنان کرد عاملی دیگری برای غنی شدن حوزه خوراک در کرمانشاه است و زنان و دختران خوش ذوق این منطقه از تلفیق این گیاهان، خوراک‌هایی را بدست آورده است که طعمی بی‌نظیر دارند. 

فرمانی گفت: همچنین روحیه میهمان‌نوازی مردم این دیار باعث شده تا همواره تلاش کنند بهترین غذاها و خوراک‌ها را برای میهمانان خود تدارک ببیند و این موضوع کمک کرده تا خوشمزه‌ترین خوراک‌ها را طبخ کنند. 

او با اشاره به اینکه در استان ما تنها حدود ۳۰ نوع فقط نان و شیرینی وجود دارد، گفت: تلاش می‌شود تا ظرفیت‌های گردشگری خوراک کرمانشاه در ابعاد داخلی و خارجی معرفی شود و برای تحقق آن در نمایشگاه‌های مختلفی شرکت می‌کنیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تاکید کرد: همچنین اولین خانه خلاق خوراک و اولین آشپزخانه صنعتی خوراک را هم امروز راه اندازی کردیم تا گردشگری خوراک در کرمانشاه بیش از پیش رونق گیرد. 

در پایان این مراسم که با حضور ۱۳ نفر از آشپزهای ۵ استان غرب کشور در حوزه معلولین جسمی و حرکتی، نابینا و کم بینا و معلولین سندروم داون برگزار شد، مریم مرادی از کرمانشاه در بخش نابینایان، اسراء امجدیان از کردستان در بخش معلولین جسمی و حرکتی و سجاد اکبری تودار از لرستان در بخش سندروم داون به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

این جشنواره با همکاری معاونت گردشگری کشور، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید ، فنی و حرفه‌ای، فرماندار کرمانشاه شهرداری، رستوران دایه، جامعه معلولین استان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500286
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha