دومین جشنواره لوبیا و محصولات کشاورزی در خمین برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از برگزاری دومین جشنواره لوبیا و محصولات کشاورزی در این شهرستان از تاریخ ۲ تا ۴ آبان ۱۴۰۳ خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی مشهدی در حاشیه آیین اختتامیه دومین جشنواره لوبیا و محصولات کشاورزی شهرستان خمین که از تاریخ ۲ آبان ۱۴۰۳ تا ۴ آبان ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: این جشنواره به‌منظور معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و ترویج فرهنگ مصرف محصولات محلی و صنایع‌دستی برگزار شده است. برگزار کنندگان این جشنواره به دنبال آن هستند که با ایجاد بسترهای مناسب، کشاورزان و تولیدکنندگان محلی را به هم نزدیک‌تر کرده و از توانمندی‌های آن‌ها بهره‌برداری کنند .

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین افزود: حضور مسئولان و مردم در این جشنواره نشان‌دهنده اهمیت و توجه به محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی و توانمندی‌های شهرستان خمین است. این رویداد فرصتی است تا همگان با دستاوردهای کشاورزی،گردشگری منطقه آشنا شوند و به ترویج فرهنگ مصرف محصولات بومی بپردازند. برنامه‌ریزی دقیق برای برگزاری این جشنواره، نشان‌دهنده عزم جدی در راستای ارتقاء سطح تولید و کیفیت محصولات کشاورزی است.

او در ادامه بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های منسجم و همکاری با نهادهای مختلف، به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمایت از تولیدکنندگان محلی هستیم. این اقدامات نه تنها به اقتصاد شهرستان کمک می‌کند، بلکه به حفظ و ارتقاء فرهنگ کشاورزی نیز می‌انجامد و به توسعه پایدار منطقه کمک می‌کند.

مشهدی تصریح کرد: این مراسم با حضور سید صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، حمید کمانکش، فرماندار شهرستان، بیات، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، صفری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و معاونین ایشان، شهردار و اعضای شورای شهر خمین و قورچی باشی، تعدادی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، فعالان حوزه کشاورزی از خمین و شهرستان‌های استان مرکزی و استان‌های همجوار و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم برگزار شد و این نشان‌دهنده اهمیت این رویداد برای جامعه محلی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500288
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha