به گزارش میراث آریا، عرفان طهماسبی در آخرین روزهای مهرماه بار دیگر اجراهای خود را در سالن مدرن اسپیناس پالاس تهران آغاز کرد اما این بار مسلطتر، مجهزتر و هماهنگتر از اجراهای اولیه به صحنه آمد.
طهماسبی خوانندهای از جنوب کشور که توانست با ترانه سرایی و آهنگسازی در برنامه «عصر جدید» پا به عرصه اجرا بگذارد، در ادامه تور کنسرتهای خود، بار دیگر به صحنه آمد.
انتخاب سالن کنسرت هتل اسپیناس پالاس تهران که یکی از استانداردترین، مجهزترین و پرظرفیتترین سالنهای اجرای موسیقی با ظرفیتی حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر و دارا بودن هزار پارکینگ و دالبی دیجیتال و آکوستیک بودن در ایران حرف اول را میزند، یکی از هوشمندانهترین انتخابهای اجرای کنسرت این خواننده است که شرکت فرهنگی-هنری آوای هنر دست به آن زده است.
این کنسرت با شمایلی متفاوت به کمک تجهیزات سالن در حالی برگزار شد که قطعات با تنظیمهایی جدیدتر ارائه شده بودند.
کنسرت با روایت کوتاهی از عرفان طهماسبی آغاز شد که حکایت از رویاهای کودکی وی داشت، در حالی که از همان زمان، آرزوی حضور بر صحنه را داشته و برای تحقق آن تلاشهای بسیار کرده است.
طهماسبی داستان خود را اینگونه تعریف میکند: وقتی بچه بودم، میرفتم حموم و دسته تی رو میگرفتم و به عنوان میکروفون ازش استفاده میکردم و صدای دوش را هم همراهی مخاطبان با خودم فرض میکردم و هرگز از این آرزو دست نکشیدم.
در ادامه ویدیوهای کوتاهی از کودکی وی نمایش داده شد که با همان لهجه شیرین جنوبی به مخاطبانی که به کنسرت آمدهاند و هموطنان ایرانی، سلام میکند و میگوید: «می خواهم چند آهنگی برای شما بخونم و از اینکه اومدید، ممنونم» که در همان آغاز برنامه شور و هیجان بسیاری را ایجاد کرد و طهماسبی با ترتیب جدیدی از ترانههای خود پا به صحنه گذاشت.
این خواننده پاپ برای اجرای ترانه «گلم گلم» از ترانههای ساخته شده خودش که برای اولین بار بر صحنه «عصر جدید» اجرا کرده بود با همان گیتار سنتی که نمادهایی از هنر دست مردم جنوب کشور بر آن نقش بسته، به صحنه آمد و پس از تعظیمی به مخاطبان، اجرای خود را آغاز کرد.
پس از آن، ترانه «کجایی» که تمام ساخت آن را برعهده داشته را نیز همراه با زمزمه حاضران اجرا کرد؛ سپس «نجلا» که مربوط به تیتراژ پایانی یکی از سریالهای تلویزیونی در سالهای گذشته بود و موسیقی آن شور و هیجان بسیاری را در سالن ایجاد کرد را برای طرفدارانش خواند.
«تردید» ترانه بعدی بود که به زبان محلی اجرا شد و پس از آن «خداحافظ» با همراهی و همصدایی مردم اجرا شد که بخشی از این قطعه بدون موسیقی بود و خواندن آن به حاضران واگذار شد.
طهماسبی «ماه مو» و «بی من» را به عنوان ترانههای بعدی انتخاب کرده بود تا ترانههای محلی و به زبان جنوبی نیز از همراهی مردم بینصیب نماند؛ قطعه بعدی نیز «چه کنم با تو» بود. پس از این اجرا، «دلگیر» که به تازگی به عنوان اثر جدید منتشر و به لیست اجراهای این روزهای عرفان طهماسبی اضافه شده است، آغاز شد و همچنان که خواننده و برخی از نوازندگان بر روی صندلیها نشسته بودند، برای مخاطبان اجرا شد و پس از آن نیز «وای اگر» همراهی مردم را به دنبال داشت.
«گلوبند» تنها ترانه شاد و بندری عرفان طهماسبی، انتخاب بعدی اجرا بود که حاضران سالن را دعوت به هیجان میکرد به طوری که کل سالن با تمام وجود، متن را همراهی کرده و با شادی آن را فریاد میزدند و در پایان نیز «دوباره، دوباره» برای اجرای مجدد در سالن طنینانداز شد.
همانند اجراهای پیشین در آغاز کنسرت، کدی بر صفحه نشان داده شد که اسکن آن، اطلاعات کاملی از خواننده، گروه موسیقی، ترتیب اجرای ترانهها و زمان اجرا در اختیار مخاطبان قرار میداد که در میان اجرای هر ترانه، بار دیگر بر نمایشگرها دیده میشد.
از دیگر ترانههای مشهور عرفان طهماسبی «پرسه» و «تو» و سپس «مترسک» از دیگر ترانههای محلی این خواننده به عنوان پایانبخش اجرا بود.
پایان کنسرت با همخوانی مخاطبان در فضای آزاد هتل اسپیناس پالاس همراه بود.
کنسرتهای طهماسبی توسط شرکت آوای هنر با مدیریت محمد جلیلپور برگزار میشود.
انتهای پیام/
نظر شما