گردشگری مهمترین عامل مقابله با ایران‌هراسی است/ گردشگر تهدید فرهنگی نیست

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگر تهدید فرهنگی نیست بلکه یک فرصت برای کشور است که در کنار انتقال خرده‌فرهنگ‌ها می‌تواند به تقویت بنیه اقتصادی نیز کمک کند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، انوشیروان محسنی بندپی امروز دوشنبه ۳ دی در مراسم تکریم و معارفه معاونان گردشگری پیشین و جدید که با حضور سیدرضا صالحی امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار کرد: از حسن اعتماد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ممنونم و از تلاش‌های آقای شالبافیان در مدت سه سال فعالیت در معاونت گردشگری و اقدامات خوب ایشان در این معاونت تشکر و قدردانی می‌کنم.

معاون گردشگری افزود: امروز برکسی پوشیده نیست که گردشگری علاوه بر این که یک صنعت است، یک دانش به حساب می‌آید که نتایج و دستاوردهای مهمی را به دنبال خواهد داشت چرا که گردشگر منتقل‌کننده فرهنگ است و همچنین به تقویت اقتصاد و درآمدزایی کمک می‌کند.

محسنی بندپی اضافه کرد: همان‌طور که وقتی یک کوهنورد در صعود به قله احساس خوشایندی دارد، یک گردشگر در سفر به منطقه‌ای که قبلا برای او شناخته شده نبوده است، احساس شعف می‌کند. سفر و گردشگری باعث نشاط می‌شود و می‌تواند باعث تحکیم خانواده و نشاط اجتماعی شود.

او همچنین به جاذبه‌های و ظرفیت‌های گردشگری ایران اشاره کرد و افزود: ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم. ایران جزو کشورهایی است که از تنوع بالایی در حوزه طبیعی و اقلیمی برخوردار است. مطالعات بین‌المللی نشان می‌دهد یک گردشگر خارجی در سفر به ایران مانند این است که به ۵۰ کشور سفر کرده است.

محسنی‌ بندپی ادامه داد: کشورهای مختلف از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری خود توانسته‌اند سهم خوبی را از اقتصاد کسب کنند. ما باید بتوانیم سهم خودمان را از اقتصاد حوزه گردشگری به دست بیاوریم.

این مقام مسئول یادآور شد: توسعه گردشگری باعث خنثی‌شدن ایران‌هراسی و تبلیغات منفی علیه ایران می‌شود. اعتقاد من بر این است که گردشگری مهمترین عامل مقابله با ایران‌هراسی است. ما ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم به‌عنوان مثال ما با ۱۲ کشور همسایه هستیم و باید بتوانیم فعل توانستن را در حوزه صنعت گردشگری صرف کنیم.

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: توجه جدی به زیرساخت‌ها، تعامل با بخش‌های مختلف دولت، تهیه بسته‌های مختلف سفر برای تمام اقشار، تعامل مستمر و پایدار با تشکل‌ها و صنوف، توجه جدی به بازارهای هدف کشورهای نوظهور، توجه به اقتصاد دریانوردی، تدوین نقشه گردشگری تا سال ۲۰۳۰ بر اساس آمایش سرزمین، برنامه‌ریزی ۵ ساله گردشگری پایدار و ... از مهمترین موضوعاتی است که در معاونت گردشگری آن‌ها را باید به صورت جدی دنبال کنم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403100300173
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha