حسین رضایی کارشناس گردشگری در یادداشتی نوشت: صنعت گردشگری، دنیایی جذاب و بیپایان است که هر لحظه تجربیات لذتبخش تازهای برای مخاطب به ارمغان میآورد که از آموختن آن هرگز خسته نمیشود.
از این رو فراهمآوردن محیطی برای تعامل با فعالان این عرصه و بهرهبرداری از تجربیات و شنیدن کلام مخاطبان و علاقهمندان به سفر و معرفی محصولات گردشگری و آشنایی با جاذبههای برجسته شهری و کشور از مهمترین عوامل برگزاری نمایشگاه است.
از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۱۷ رویداد مهم در این حوزه هر ساله چشمنواز علاقهمندان به این صنعت بوده است و وزارت میراثفرهنگی و گردشگری و صنایعدستی در شرایطی هیجدهمین نمایشگاه بینالمللی تهران را کلید زد که همه توان خود را بکار برده و با کمک بخش خصوصی، علاوه بر ایجاد فضایی مفرح، سعی در معرفی جاذبههای توریستی، تاریخی، آداب و رسوم فرهنگی مردم را دارد و یک فرصت مغتنم برای ارتباط رو در رو و حقیقی گردشگرها و تامین کنندههاست.
در این نمایشگاه مخاطب با انواع، تجهیزات سفر، کمپینگ، خدمات خودرویی، گردشگری الکترونیک، هتلها و دهکدههای توریستی، صنایعدستی و هنری، آژانسهای مسافرتی، خطوط هوایی، دریایی، زمینی، ریلی، پایانههای مسافری، گردشگری زیارتی، سلامت، ورزشی، اکو توریسم، بانک و بیمهها، آموزشگاههای مرتبط، مناطق آزاد، نشریات تخصصی، موزهها و کاخموزهها، گروههای نمایشی و موسیقی محلی و... آشنا میشوند و در حدود ۵۵ هزار مترمربع فضای مفید با ۲۰سالن از ۲۳ الی ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۳ در نمایشگاه بینالمللی تهران میزبان علاقهمندان به این صنعت است.
صرف نظر از حضور ۸ هیئت خارجی و اینفلوئنسرهای آمریکایی، پاکستانی، کنیایی، بنگلادشی و زیمبابوه که به دعوت ما آمدند و ۱۴ کشوری که ۳۹۵ متر فضای نمایشگاه را برای معرفی جذابیتهای کشور خود در نظرگرفتهاند، کمتر اثری از حضور خارجیان علاقهمند و توریستهای بینالمللی برای بازدید از این نمایشگاه میتوان دید و کمترعلاقهمندان به این صنعت از اقصی نقاط دنیا خود را به این رویداد فرهنگی رسانده اند لذا وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در شرایط فعلی بایستی همه توان خود و بخشهای جانبی را بر محور شناسایی این صنعت در این فرصت کم قرار دهد از همه پتانسیلهای تبلیغی کشور و بینالمللی برای شناساندن این رویداد استفاده کند.
شاید این هجدهمین گردهمایی فرهنگی بتواند برای سال ۱۴۰۴ نقطه تاثیرگذار باشد و در حالی که ما به نوروز و ایام ماه مبارک رمضان نزدیک میشویم، انتظار است استانهای زائرپذیر که با حضور این نوع مسافر رونقی دارند خود را آمادهتر نشان دهند و در این نمایشگاه، با ارائه بستههای حمایتی نگرانی مسافرت به این استانها را برطرف کنند، بسیاری از مردم ایران طبق سنوات گذشته تمایل دارند نوروز ۱۴۰۴ را در بارگاه مقدس رضوی یا قم یا شیراز و یا سایر امامزادگان واجبالتعظیم باشند که با استعانت از حضور در این مکان های معنوی، حلاوت زیارت را در طول سال و در همه ابعاد زندگی حس کنند.
انتظار است در این نمایشگاه با برنامهریزی اداراتکل این دغدغهها برطرف شود، گر چه برنامهریزیهایی برای سفر ارزان توسط معاونت گردشگری انجام شده و مالیات از برخی هتلهای کم ستاره برداشته شده وحتی مسائل ترافیکی نیز در این نمایشگاه واکاوی میشود.
انتهای پیام/
نظر شما