نمایشگاه‌ها زیرساختی برای توسعه گردشگری کشور است/ مستندسازی نمایشگاه گردشگری، مبنای مقایسه برای پیشرفت در سال‌های آینده/ آغازی برای تحول بزرگ در صنعت گردشگری 

 آیین تقدیر از عوامل اجرایی هجدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آیین تقدیر از عوامل اجرایی هجدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران ضمن قدردانی از برگزارکنندگان، بر لزوم آسیب‌شناسی موضوعات نمایشگاه امسال تأکید کرد و گفت: ارزیابی انجام شده از نمایشگاه امسال مبنای برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره سال آینده قرار گیرد.

سیدرضا صالحی امیری به ضرورت برنامه محور کردن تمام اقدامات وزارتخانه تاکید کرد و افزود: انتظار دارم معاونان و مدیران وزارتخانه بر طبق سیاست‌های کلی، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی را عملیاتی کنند.

او با اشاره به ۲۰ محور سیاستی اعلام‌شده، افزود: این محورها، انتظارات و سیاست‌های اصلی ما هستند و همه همکاران در سراسر کشور باید به آن‌ها پایبند باشند.

نمایشگاه، زمینه‌ای برای توسعه گردشگری

صالحی امیری نمایشگاه گردشگری را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های ایران دانست و تصریح کرد: در این رویداد، تصویر کاملی از گردشگری کشور به نمایش گذاشته شد و سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی، مقامات دولتی و مهمانان خارجی از نزدیک با این ظرفیت‌ها آشنا شدند.

او با اشاره به پوشش گسترده نمایشگاه در رسانه ملی، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ برنامه مرتبط در صداوسیما  عمدتا به صورت زنده بازنشر شد که به‌واسطه آن، مردم از قاب تلویزیون و به صورت مجازی ایران و جذابیت های آن را در خانه‌های خود مشاهده کردند.

وزیر میراث‌فرهنگی همچنین از دیدارهای متعدد با مقامات خارجی در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و اظهار کرد: این اتفاقات نشان‌دهنده اهمیت این رویداد در دیپلماسی گردشگری کشور است.

هدف‌گذاری برای ۱۵ میلیون گردشگر

صالحی امیری با تأکید بر اینکه نمایشگاه گردشگری تنها سرآغاز یک جریان سازی است، گفت: هدف نهایی ما توسعه گردشگری کشور است و در این راستا، باید بلافاصله به سمت تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه حرکت کنیم.

او افزود: بر اساس این برنامه، باید تا پایان آن، تعداد گردشگران ورودی را به ۱۵ میلیون نفر برسانیم. این یعنی هر سال باید ۱.۵ میلیون گردشگر بیشتر از سال قبل جذب کنیم که کاری سخت اما شدنی است.

وزیر میراث‌فرهنگی بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری تأکید و تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف، نیازمند افتتاح سالانه ۱۰۰ هتل جدید و تأمین سرمایه لازم برای ساخت آن‌ها هستیم.

توسعه روابط بین‌المللی برای جذب گردشگر

صالحی امیری تقویت بخش بین‌الملل گردشگری را از اولویت‌های وزارتخانه دانست و تصریح کرد: به‌جای تمرکز صرف بر تهران، باید با تبلیغات مؤثر، معرفی زیبایی‌های ایران، استفاده از ظرفیت چهره‌ها، هنرمندان و همکاری با ایرلاین‌های بین‌المللی، جذب گردشگران خارجی را افزایش دهیم.

او با اشاره به اهمیت بازارهای منطقه‌ای افزود: در تاجیکستان، پیوند عمیق فرهنگی میان دو کشور را به‌وضوح مشاهده کردیم و باید از این ظرفیت برای جذب گردشگران بیشتر استفاده کنیم.

همچنین وزیر میراث‌فرهنگی به لزوم حل چالش‌های موجود در مسیر جذب گردشگران آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و گفت: در جلسات مشترک با این کشورها، به‌دنبال راهکارهایی برای توسعه همکاری‌های گردشگری هستیم.

نیاز به توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل

صالحی امیری افزایش ظرفیت حمل‌ونقل گردشگری را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای تحقق اهداف برنامه هفتم، باید ۸ هزار وسیله نقلیه جدید در بخش حمل‌ونقل گردشگری تأمین کنیم و تعداد هواپیماهای کشور را ۵۵۰ فروند افزایش دهیم.

او تأکید کرد: جذب گردشگر، توسعه زیرساخت‌ها و اصلاح نظام حکمرانی در این حوزه ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و باید همه انرژی خود را برای تحقق این اهداف به کار بگیریم.

مستندسازی نمایشگاه برای سال‌های آینده

وزیر میراث‌فرهنگی در پایان ضمن قدردانی مجدد از عوامل اجرایی نمایشگاه، بر لزوم مستندسازی این رویداد تأکید کرد و گفت: این نمایشگاه باید به‌عنوان مبنای مقایسه برای سال‌های آینده ثبت شود تا بتوانیم میزان پیشرفت و مسیر حرکت خود را به‌درستی ارزیابی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403112702368
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha