به گزارش میراثآریا، سید جواد جلالینژاد، درباره هجدهمین دوره نمایشگاه گردشگری تهران بیان کرد: امسال شعار «گردشگری صلح، اقوام ایرانی و وفاق ملی» برای نمایشگاه انتخاب شده بود و استان قم نیز با موضوع «گردشگری تعالیبخش» در این رویداد شرکت داشت.
دبیر اجرایی پاویون استان قم در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران، با بیان این که نمایشگاه گردشگری بزرگترین گردهمایی فعالان این حوزه در کشور است، افزود: با برنامهریزی دقیق و هماهنگیهای لازم تلاش کردیم تا ظرفیتهای گردشگری استان قم را در کنار محور گردشگری مذهبی به شکل مؤثری معرفی کنیم.
جلالینژاد ادامه داد: یکی از بخشهای مهم؛ رونمایی از لوح ثبتی تالاب مُرِّه، درختان کهنسال و سند ثبت ملی «موسیقی آیینی نقارهزنی قم» بود که در فهرست میراث معنوی کشور ثبت شدهاند و همچنین رونمایی از تارنمای (سایت) «قمویزیت» بود که با حضور معاون رئیسجمهوری، معاونان وزیر میراثفرهنگی و … انجام شد.
او درباره روند آمادهسازی غرفه استان قم و نحوه حضور در این نمایشگاه گفت: برای برپایی غرفه استان، همکاری بسیار خوبی با کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم و نیز شهرداری قم صورت گرفت که تأثیر قابلتوجهی بر حضور پر قدرت استان در این نمایشگاه داشت.
دبیر اجرایی پاویون استان قم در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران افزود: این همکاری نشاندهنده رویکرد مثبت اتاق بازرگانی و مدیریت شهری قم به عنوان سومین کلانشهر سبز کشور در حمایت از توسعه گردشگری است و حضور سازمانهای مختلف شهرداری برای معرفی ظرفیتهای تفریحی، محورهای فرهنگیتاریخی و اجرای برنامههای فرهنگی و هنری و همچنین حضور پررنگ جامعه حرفهایی هتلها، انجمن صنفی مجتمعهای گردشگری و بینراهی، انجمن صنفی راهنمایان گردشگری، فعالان بخش خصوصی، سرمایهگذاران این حوزه و هنرمندان صنایعدستی، سوغات قم، نمایش فرش ابریشم قم و بسیاری از فعالان گردشگری؛ نقاط قوت هجدهمین نمایشگاه گردشگری تهران بود که امیدواریم در آینده نیز این تعاملات بیشازپیش ادامه پیدا کند.
جلالینژاد اضافه کرد: پیش از شروع نمایشگاه، جلسات متعددی با دستگاههای اجرایی، فعالان گردشگری، انجمنهای مرتبط و سرمایهگذاران برگزار شد تا برنامهریزی دقیقی برای معرفی استان داشته باشیم؛ این نشستها باعث شد که حضور قم در نمایشگاه هدفمند، منسجم و با حداکثر تأثیرگذاری باشد.
او در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: این رویداد بهانهای برای جذب سرمایهگذاران، تقویت تعاملات بینبخشی و معرفی بهتر ظرفیتهای گردشگری استان قم است؛ همچنین انتظار داریم که این رویداد آغازی برای طرحهای توسعهای جدید در حوزه گردشگری استان باشد.
دبیر اجرایی پاویون استان قم در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران اظهار کرد: در همین راستا در غرفه استان قم تلاش کردیم تا نماد حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) را به عنوان اصلیترین شاخص استان طراحی و اجرا کنیم و نمادهای دیگر از اماکن میراثی، طبیعی و … نیز در غرفه قم به نمایش بگذاریم.
جلالینژاد در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران بیان کرد: تقارن زمان برگزاری نمایشگاه امسال با ایام ولادت فرخنده حضرت ولیعصر(عج) و برگزاری برنامههای فرهنگی ویژه اعیاد شعبانیه، جذابیت پاویون استان قم را مضاعف کرد.
او گفت: رونمایی از لوحهای ثبتی و معرفی ظرفیتهای مختلف از طریق پادکستها، ویدئوها و طراحی «رمزینه» (کیو آر کد) و معرفی محور طلایی گردشگری خوراک، گردشگری سلامت و … تعامل با فعالان گردشگری موجب شد که غرفه قم یکی از بخشهای پربازدید نمایشگاه باشد، این استقبال نشاندهنده علاقه مردم و فعالان حوزه گردشگری به شناخت بیشتر ظرفیتهای استان و همچنین اهمیت گردشگری قم در سطح ملی است.
دبیر اجرایی پاویون استان قم در هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری تهران تصریح کرد: استان قم دارای ظرفیتهای بسیار زیاد دیگری است که نیاز است؛ شهرستانها، شهرها و بخشهای دیگر استان؛ برای معرفی توانمندیهای منطقه خود، در این زمینه مشارکت و تولید محتوا داشته باشند و ظرفیتها، محصولات، آدابورسوم و … خود را به مردم کشور معرفی کنند؛ ، اما متأسفانه توجهی به این موضوع ندارند و همکاری در این خصوص انجام نمیدهند.
او خاطرنشان کرد: استان قم به صورت تکشهر در این نمایشگاه حضور داشت؛ ولی با استانهایی که دارای چندین شهرستان و شهر در نمایشگاه بودند، رقابت تنگاتنگی داشت.
هجدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع وابسته، ۲۳ تا ۲۶ بهمنماه جاری در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران با حضور همه استانهای کشور برگزار شد و غرفه استان قم در سالن B38 با مساحتی حدود ۲۰۰ متر مربع با استانهایی مثل خراسان رضوی، فارس، یزد، سمنان و … قرار داشت.
انتهای پیام/
نظر شما