آمادگی بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش برای استقبال از مسافران نوروزی ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش از آمادگی بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش برای استقبال از مسافران نوروزی ۱۴۰۴ خبر داد و گفت : به‌روزرسانی و راه‌اندازی دوربین‌های پلاک‌خوان در گیت‌های ورودی و بهبود فرآیند احراز هویت مسافران نوروزی در کیش اقدامی مهم در حوزه تسهیل و تسریع در ارائه خدمات با کیفیت به عموم مسافران است.

به‌گزارش میراث آریا، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش با بیان این که بر اساس تدوین برنامه های راهبردی و فناورانه در حوزه بنادر و فرودگاه های کیش گام های موثری برداشته شده است، اظهار کرد: به‌روزرسانی و راه‌اندازی دوربین‌های پلاک‌خوان در گیت‌های ورودی و بهبود فرآیند احراز هویت مسافران نوروزی در کیش اقدامی مهم در حوزه تسهیل و تسریع در ارائه خدمات با کیفیت به عموم مسافران است. 

به گفته عزت‌الله محمدی، استفاده از سامانه آنلاین ticket.kishports.com برای خرید بلیت مسیرهای دریایی به‌عنوان یک اقدام مهم در ارائه خدمات بهتر به مسافران معرفی شده است.

او بهبود فرآیند احراز هویت خودروها در ورودی‌های کیش، کاهش زمان انتظار مسافران با انجام خودکار احراز هویت و دریافت بلیط در چند ثانیه پس از تحویل برگ کاپوتاژ را سه شاخص مهم مکانیزه شدن ارائه خدمات به مسافران برشمرد و گفت: افزایش ظرفیت پردازش دوربین‌های پلاک‌خوان در جلوگیری از ازدحام و ایستایی در ایام پیک سفرهای نوروزی بسیار تاثیر گذار است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از مکانیزه شدن فرایندهای انبارداری، مدیریت بارهای ترانزیتی در بنادر کیش، اظهار کرد: این تحول با هوشمندسازی در حوزه بنادر کیش شامل استفاده از سیستم‌های ارائه خدمات بدون کاغذ، توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند و ارتباطات آنلاین با گمرک و سایر ذینفعان گامی مهم در راستای ارائه خدمات رضایتبخش به عموم مردم می باشد.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در ادام خاطر نشان کرد: با اجرای هوشمندسازی ارائه خدمات با بهره گیری از اپلیکیشن‌هایی در بستر اینترنت که در گوشی‌های هوشمند قابل دسترسی است. حذف مراجعه حضوری جهت پیگیری کارها، پرداخت آنلاین، گزارش‌دهی بار و انبارداری،گردش کاغذ و نیاز به حضور فیزیکی را به حداقل می‌رساند. این امر باعث کاهش زمان و هزینه‌های عملیاتی و جلب رضایت حداکثری ذینفعان خواهد شد.

او ضمن ارزیابی مثبت فرایند هوشمندسازی در بندر تجاری کیش که منجربه تسهیل و تسریع در ارتباط بهتر با گمرک شده است، بیان کرد: استفاده از این فناوری برای ارتباط سیستماتیک با گمرک، به سریعتر و دقیق‌تر کردن تبادلات اطلاعاتی کمک می‌کند و احتمال بروز خطاهای انسانی را نیز کاهش می‌دهد. با هوشمند سازی بنادر کیش، نیاز به حضور فیزیکی برای انجام کارهای روزانه مانند دریافت قبوض کاهش می‌یابد که این مهم می‌تواند در بهره‌وری و زمان‌بندی تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

محمدی سه شاخصه مهم در اجرایی شدن طرح هوشمند سازی بنارد کیش را بهبود کارایی عملیاتی، افزایش رضایت مشتری و نظارت و بهینه‌سازی مداوم و توسعه بیشتر خدمات برشمرد و افزود: شفافیت بیشتر و دسترسی آسان‌تر به جهت دریافت خدمات بندری برای تمامی ذینفعان فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش هوشمند سازی فرودگاه بین المللی کیش در راستای بهبود اطلاع‌رسانی و کارایی در محیط فرودگاهی را گامی بزرگ در جهت بهبود عملیات فرودگاهی عنوان کرد و گفت: استفاده از تجربیات و الگوبرداری از فرودگاه‌های پیشرفته دنیا، موجب شده که سیستم‌های دیجیتالی این فرودگاه به مراتب کاربرپسندتر و کارآمدتر شوند.

او در تکمیل سخنان خود، تاکید کرد: جایگزین سرویس اطلاعات پرواز گویا به جای سیستم‌های دستی باعث کاهش خطاها و بهبود سرعت پاسخگویی به مسافران می‌شود. اطلاعات پرواز به‌صورت گویا و بدون دخالت اپراتور ارائه می‌شوند که کارایی را در این مجموعه افزایش می‌دهد.

به گفته محمدی، استفاده از سیستم‌های برنامه‌ریزی و تخصیص آنلاین منابع باعث بهبود بهره‌وری و مدیریت بهتر عملیات فرودگاهی می‌شود. این سیستم‌ها می‌توانند برای کارهای مختلف از جمله پارکینگ هواپیما، تخصیص کانترها و گیت‌ها به کار گرفته شوند.

این تغییرات نه تنها به بهبود کارایی فرودگاه کمک می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند فرودگاه بین‌المللی کیش به یک نمونه بارز از نوآوری و پیشرفت در صنعت هوایی تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1404010100025
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha