به گزارش میراث آریا، مرتضی سالاری، مدیر بنادر غرب هرمزگان، عصر سهشنبه، ۵ اسفند ۱۴۰۴، اعلام کرد: از ابتدای طرح نوروز تاکنون به صورت شبانه روزی و ۲۴ ساعته، همیاران ناجی مستقر در بنادر غرب با انجام ۳۵ گشت دریایی، در تلاش برای رقم زدن بهاری ایمن برای مسافران و گردشگران دریایی هستند.
او ادامه داد: در راستای افزایش ایمنی دریانوردی، ناجیان دریایی به طور مداوم درحال پایش شناورها در بنادر غرب هرمزگان هستند و این پایشها به منظور اطمینان از رعایت استانداردهای ایمنی و آمادگی شناورها برای مقابله با شرایط اضطراری انجام میشود.
مدیر بنادر غرب هرمزگان بیان کرد: در این مدت با توزیع گسترده جلیقههای نجات در بنادر مسافری این منطقه، گامی مهم در راستای حفاظت از جان مسافران برداشته و بیش از ۱۰۰ جلیقه نجات تاکنون در این بنادر توزیع شده و این روند ادامه دارد.
به گفته سالاری، علاوه بر توزیع جلیقههای نجات، اطلاعرسانی هشدارهای هواشناسی و نکات ایمنی نیز به طور جدی در دستور کار قرار گرفته و بنرهای اطلاعرسانی در اسکلههای مسافری نصب شده و بروشورهای (کالانما) آموزشی بین مسافران توزیع میشود تا آگاهی عمومی نسبت به مسائل ایمنی افزایش یابد.
او همچنین بر لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت الزامات ایمنی در سفر دریایی تاکید کرد و افزود: در صورت ضرورت ایجاد هرگونه شرایط اضطرار در دریا هموطنان ضمن گوش فرادادن به توصیه فرماندهان شناورها میتوانند با تلفن ۱۵۵۰ تماس بگیرند.
مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند، قبل از اقدام به سفر با شماره گیری تلفن گویا ۰۷۶۴۵۷۷ و ارسال عدد ۱ یا ۲ به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۰۱۹۸۳۶۹۲ از شرایط جوی دریایی و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.
انتهای پیام/
نظر شما