درگذشت استادکار پیشکسوت معماری سنتی سلطانیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از درگذشت سیف‌الله صادقی نیا استادکار و معمار سنتی این استان در سن ۸۳ سالگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند روز دوشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۰ گفت: «مرحوم سیف‌الله صادقی نیا از استادکاران برجسته و پیشکسوت استان بود که بیش از ۲۵ سال از عمر شریف خود را در راه مرمت، حفظ و احیای گنبد سلطانیه سپری کرد. او همت و تلاش دلسوزانه داشت و از خود آثار هنرمندانه‌ای را در برج و باروی گنبد سلطانیه به‌جای گذاشت.» 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با اشاره به خدمات ارزنده استاد صادقی نیا در حوزه تاریخ و فرهنگ استان اظهار کرد: «در کارگاه سنگ‌تراشی گنبد سلطانیه استادکاران به نام و منحصربه‌فردی مشغول به فعالیت هستند که با دقت بسیار و رعایت الگو به تراش و تولید سنگ‌های تزئینی می‌پردازند. اساتید این کارگاه در محوطه جهانی گنبد سلطانیه به واقع در ایران بی‌نظیرند.» 

او با تسلیت درگذشت این استادکار و معمار سنتی بیان کرد: «هرچند که این هنرمند پیشکسوت از میان ما رفت ولی آثار منحصربه‌فرد او در تمامی گوشه‌های ارگ سلطنتی گنبد سلطانیه باقی ماند و تا همیشه برای آیندگان به یادگار خواهد ماند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000929931984

برچسب‌ها