برگزاری برنامه‌های فرهنگی ویژه «روز شهرستان اردکان»

در دومین روز از سال 1401 که به‌عنوان «روز شهرستان اردکان» نام‌گذاری شده است، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای در این شهرستان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، دوم فروردین‌ماه هم‌زمان با «روز شهرستان اردکان» مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان در بافت تاریخی اردکان برگزار شد.

در نوروز امسال به شهرستان‌های استان یزد، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و معرفی آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری روز ویژه‌ای باهدف آگاهی گردشگران و آشناسازی آنان با آداب‌ورسوم و آئین‌های نوروزی، صنایع‌دستی و آثار و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی اختصاص‌ یافته است.

برنامه‌های فرهنگی ویژه روز اردکان شامل بخش‌های متنوعی چون برپایی سفره هفت‌سین، اجرای موسیقی سنتی و تجلیل از پیشکسوتان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی این شهرستان بود.

مسئولان حاضر در این مراسم از ایستگاه‌های راهنمای گردشگری، کارگاه صنایع‌دستی کاربافی، بوم‌گردی‌های فعال شهرستان، قنات سلامت شریف‌آباد، موزه‌های مردم‌شناسی، فرش، مفاخر، گنجینه ایثار و شهادت اردکان و آتشکده زرتشتیان شریف‌آباد بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010102104436

برچسب‌ها