آغاز به کار رسمی موزه مشاغل تبریز

موزه مشاغل تبریز با حضور مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی و شهردار تبریز به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، شامگاه روز دوشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۱ موزه مشاغل تبریز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهردار و اعضای شورای شهر تبریز به‌طور رسمی آغاز به کار کرد.

یعقوب هوشیار شهردار تبریز در این مراسم، گفت: «یکی از کارکردهای اصلی مدیریت شهری، بروز رفتارها در حوزه فرهنگی و تاریخی است. در شهری زندگی می‌کنیم که فرهنگ و تاریخ آن بسیار عظیم و عمیق است و عظمت تاریخ موزه‌های موجود در شهر به یدک می‌کشند.»

شهردار تبریز گفت: «موزه‌های موجود در شهر تبریز بیانگر عظمت تاریخ است و شهرداری ورود در این حوزه را یکی از وظایف خود می‌پندارد، چنانچه یکی از موضوعاتی که در روزهای نخستین مدیریت با آن مواجه شدیم، مشکلات و مسائل موجود در موزه مشاغل بود که منجر به‌غفلت در این موزه شده بود.»

او افزود: «اما با تلاش اعضای شورای تبریز و پیگیری آن‌ها، امروز شاهد بر آغاز رسمی دو موزه اصلی شهر هستیم که دربرگیرنده مفاخر و ارزش‌های شهر است و علاوه بر آن، جاذبه‌های تاریخی تبریز شهر اولین‌ها را معرفی می‌کند.»

هوشیار گفت: «جامعه هنری و افرادی که دلسوز تاریخ شهر تبریز بودند دست‌به‌دست هم دادند تا این موزه در خدمت مردم تبریز، ایران و دنیا باشد تا با تاریخ، عظمت و شکوه تبریز بیشتر آشنا شوند. امیدواریم این همدلی ادامه یابد تا بتوانیم قدم‌های بعدی را استوارتر و محکم‌تر برداریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1401050442854

برچسب‌ها