مهندس ضرغامی: بازارچه دائمی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی شهرری دایر می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برنامه بازدید از اماکن متبرکه و تاریخی شهرری در سالن اجتماعات شیخ صدوق گفت: «یکی از مشکلات ما عرضه صنایع‌دستی است و از همین جا قول می‌دهم بازارچه دائمی برپا می‌کنیم تا هنرمندان فعال در شهرری بتوانند در این بازارچه محصولات خود را عرضه کنند.»

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی روز پنجشنبه 3 شهریور ماه 1401 در برنامه بازدید از اماکن متبرکه و تاریخی شهرری، در سالن اجتماعات شیخ صدوق در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: «هفته دولت است و ما در هر سه حوزه ماموریتی گزارش کارهایمان را به دولت داده‌ایم.» 

در حوزه صنایع‌دستی مشکل برندینگ داریم

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: «در حوزه صنایع‌دستی مشکلات عمومی داریم، مثل بسته‌بندی و برندسازی. از همه مهم‌تر محصولاتی که تولید می‌شود کاربردی نیست؛ به همین دلیل به فراموشی سپرده می‌شود. یکی از مشکلات ما عرضه صنایع‌دستی است و از همین جا قول می‌دهم که بازارچه دائمی برپا می‌کنیم تا هنرمندان فعال در شهرری بتوانند در این بازارچه محصولات خود را عرضه کنند. همچنین قصد داریم در نمایشگاه‌های دیگر فضایی برای هنرمندان صنایع دستی باز کنیم.» 

حریم برخی بناهای تاریخی در کشور رعایت نمیشود

مهندس ضرغامی افزود: «همچنین در حوزه گردشگری امروز چند محل را دیدم که در شأن نیست و شهردار منطقه ۲۰ پیشنهادی داشتند که موافقش هستم. بنا شد برنامه‌هایشان را اعلام کنند و با همکاری هم کار را پیش ببریم.» 

او ادامه داد: «بناهای تاریخی حریمی دارند و در برخی اماکن این حریم رعایت نشده است. میراث‌فرهنگی وظیفه دارد به حفظ حریم‌ها توجه کند. در جاهای دیگر کمک‌هایی پیدا کردیم که یا در حوزه ابنیه است یا در حوزه کشاورزی. در حوزه کشاورزی مشکلات حل شد و مصوبه‌ای از دولت گرفتیم که هر جا زمین‌های کشاورزان در حوزه و حریم میراث‌فرهنگی قرار می‌گیرد، وزارت کشاورزی زمین دیگری در همان محدوده به آن‌ها بدهد تا بتوانند کارشان را ادامه دهند.»

انتهای پیام/

کد خبر 14010603957413

برچسب‌ها