پشتیبان و حامی برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی هستم/ قدردانی از مهندس ضرغامی برای احیا و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از تلاش‌های مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان در زمینه احیا و آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان قدردانی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، عباس گلرو روز دوشنبه 28 شهریورماه 1401 در دیدار مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده گفت:  بنده به عنوان نماینده استان، پشتیبان و حامی برنامه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان هستم و از توسعه فعالیت‌های این حوزه حمایت خواهم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این دیدار از حمایت‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد و گفت: قطعاً بدون همدلی و حمایت‌ها، آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان محقق نمی‌شد.

امیر کرم‌زاده با اشاره به اینکه به برکت دولت مردمی اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال انجام است، گفت: با همدلی در استان در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در خصوص پروژه آبگرم نیز ابراز امیدواری کرد: «با برگزاری جلسه با حضور استاندار سمنان و بازدید مشترک مدیران، مشکلات زیرساخت پروژه آبگرم مرتفع و با تلاش جمعی مسئولان، آبگرم به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان به نتیجه رسیده و مورد بهره‌برداری مطلوب قرار گیرد.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در قالب برنامه‌های نهمین سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان، دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رؤیت کاروانسرای تاریخی این شهر را صادر کرده بود.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۰ در جریان بازدید از کاروانسرای شاه‌عباسی در مرکز شهر سمنان گفت: «وقتی دیوارها را برداریم، مردم نفس می‌کشند. این اتفاق نقش مهمی در جذب گردشگر و تقویت نشاط بین شهروندان دارد.»

ضرغامی بیان کرد: «آزادسازی کاروانسرا در مرکز شهر سمنان خواسته مردمی و آزاد شدن آن از بند دیوارها برای شهروندان دلگرم کننده است.»

سرانجام 21 شهریورماه 1401 حذف حصار و دیوارهای ضلع غربی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان پس از چهار دهه به عنوان یکی از مطالبات مهم شهروندان برای استفاده فرهنگی از این مجموعه تاریخی آغاز شد. کاروانسرای تاریخی شاه‌عباسی در میدان مرکزی شهر سمنان قرار دارد و با داشتن ظرفیت و جذابیت تاریخی، در صورت مرمت و تبدیل آن به بخشی از گذر فرهنگی، قابلیتی مهم برای توسعه گردشگری شهر سمنان محسوب می‌شود.

کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در دوران شاه‌عباس صفوی در این شهر است. این بنای ارزشمند ۴۰۰ سال قدمت دارد و در سال ۱۳۵۲ خورشیدی به ثبت ملی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 14010628863709

برچسب‌ها