لوکیشن مهمان مامان به مزایده گذاشته می‌شود

«خانه سرهنگ ایرج» و «کاخ ناصرالدین میرزا» دو بنای متعلق به دوره قاجار توسط صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از بناهای تاریخی به مزایده گذاشته خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی، استان تهران به‌عنوان پایخت ایران یکی از استان‌های پر طرفدار در حوزه سرمایه‌گذاری برای ایجاد کسب و کارهای متعدد خصوصا در دامنه فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری است. 

صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به‌منظور استفاده از این ظرفیت، برگزاری مزایده دو بنای «خانه سرهنگ ایرج» و «کاخ ناصرالدین میرزا» متعلق به دوره قاجار را برای واگذاری به بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است.

«خانه سرهنگ ایرج» به آدرس تهران، خیابان پامنار، بالاتر از مسجد پامنار، کوچه صوفیائی متعلق به دوره قاجار تحت مالکیت میراث فرهنگی و با شماره ۱۳۸۵۷ در فهرست آثار ملی ثبت شده است. این بنا ۱۶۵۰ مترمربع عرصه و ۹۰۰ مترمربع اعیان دارد و کاربری گذشته آن با تعداد ۵۰ اتاق اقامتی‌اداری بوده و کاربری مصوب آن نیز در حال حاضر فرهنگی هنری، اقامتی پذیرایی در نظر گرفته شده است.

«کاخ تاریخی ناصری» در استان تهران و شهر پاکدشت بنای تاریخی کاخ ناصرالدین میرزا قرار دارد که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و قدمت آن متعلق به دوران قاجار است و عرصه و اعیان آن به ترتیب ۱۵۰۰۰ و ۶۵۴ مترمربع می‌رسد. این بنای دو طبقه که کاربری امروز آن فرهنگی هنری پذیرایی در نظر گرفته شده در گذشته کاربری اقامتی داشته است.

عمارت اصلی شامل دو طبقه بوده که در سال‌های اخیر توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهران مرمت شده است. همچنین این بنا در سال ۱۳۹۶ به بخش خصوصی واگذار و مرمت‌هایی نیز در آن صورت گرفته است.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010727957571

برچسب‌ها