مسلمانان و ارامنه هرچه به یکدیگر نزدیک شوند، برای جامعه ایرانی پر برکت‌تر خواهد بود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در هر حرفه‌ای که بودم، ارامنه را به عنوان صادق‌ترین و خدمتگزارترین گروه‌ها در جامعه شناختم.

به‌گزارش میراث‌‌آریا،‌ وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز چهارشنبه 11 آبان‌ماه 1401 از کلیسای سرکیس مقدس بازدید کرد.

مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با روزنامه آلیک گفت: امروز توفیق پیدا کردم از کلیسای مادر که به ثبت ملی رسیده از نزدیک بازدید کنم، معاونت میراث‌فرهنگی مسئولیت دارد که اگر نیاز به مرمت باشد، حتما برای حفظ این بنای ارزشمند و تاریخی که در سال ۱۹۷۳ میلادی ساخته شده است، کمک کند.

 وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آقای اسقف سرکیسیان و بقیه عزیزان، استقبال بسیار خوبی انجام دادند. از این فضای معنوی و صمیمی که در کلیسای سرکیس مقدس وجود دارد خیلی لذت بردم و بابت استقبال گرم دوستان تشکر می‌کنم. صحبت‌های خوبی زده شد و همه بوی محبت، دوستی و صلح می‌دهد.

او تصریح کرد: من به اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران گفتم، همان‌طور که در آیات قرآن آمده است، نزدیک‌ترین به مسلمانان، شما هستید. بخش اعظمی از معارف دینی ما مربوط به عیسی‌بن‌مریم (ع) است. بنابراین هرچه به یکدیگر نزدیک شویم، صمیمی باشیم و درک بهتری نسبت به هم داشته باشیم حتماً برای جامعه ایرانی پر برکت خواهد بود.

مهندس ضرغامی گفت: از مصاحبت با همکاران عزیزمان در کلیسا خوشحال شدم و امیدوارم این ارتباطات و صمیمیت‌ها در نهایت به نفع مردم ایران باشد.

روزنامه ارمنی زبان آلیک با قدمتی بیش از ۹۰ سال  بعد از روزنامه اطلاعات دومین روزنامه قدیمی ایران است. روزنامه آلیک هفته‌ای یک‌بار به زبان فارسی چاپ می‌شود. این روزنامه در سال ۱۳۱۰ در تهران افتتاح شد که ابتدا به صورت ماهنامه و بعد هفته‌نامه و از سال ۱۳۴۱ بصورت منظم هر روز چاپ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 14010811640821

برچسب‌ها