بیمه هنرمندان یکی از اولویت‌های وزارت میراث‌فرهنگی است

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مریم جلالی امروز چهارشنبه 18 آبان ماه ۱۴۰۱  در بازدید از خانه صنایع‌دستی سعادت در جریان سفر به استان فارس اظهار کرد:   آموزش و فروش صنایع‌دستی در یک مجموعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به آموزش رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از جمله خاتم‌کاری افزود: بیمه و تسهیلات مشاغل خانگی هنرمندان و صنعتگران پیگیری شده و اتحادیه صنایع‌دستی استان فارس نیز باید با مکاتبه با وزارت کشور پیگیر درخواست تسهیلات به صعتگران و هنرمندان باشد.

جلالی  افزود: پیگیری لازم برای اختصاص  بیمه و تسهیلات برای بانوان هنرمند، (فارغ از اینکه سرپرست خانواده باشند ) باید انجام شود. زنان باید توانمند شوند و بتوانند کارآفرین شده و مجموعه‌هایی را برای بکارگیری سایر هنرمندان ایجاد کنند.

او با اشاره به اینکه تجاری‌سازی از اهمیت خاصی برخوردار است، ادامه داد: با توجه به اینکه فروش محصولات از دغدغه‌های هنرمندان است امیدوارم  با حمایت‌هایی که از  اتحادیه صنایع‌دستی انجام می‌شود، به هنرمندان و صنعتگران فارس کمک شود.

جلالی  خاطرنشان کرد: آموزش مبنای توسعه است و باید هنرمندان و صنعتگران به خود کفایی لازم برسند تا بتوانیم مشکلات موجود در حوزه صنایع‌دستی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 14010818622461

برچسب‌ها