آموزش لازمه توسعه و تخصصی شدن رشته‌های مختلف صنایع‌دستی است

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: مراکز آموزشی باید در راستای آشنایی و مهارت‌‌آموزی دانش آموزان با رشته‌های صنایع‌دستی گام بردارند و به رشد صنایع‌دستی و استفاده کاربردی با مهارت آموزشی کمک کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور امروز چهارشنبه 18 آبان‌ماه 1401 از مرکز آموزش و نوآوری صنایع‌دستی شیراز بازدید کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور در حاشیه این بازدید بر رویکرد فرهنگی تأکید کرد و گفت: آموزش لازمه توسعه و تخصصی شدن رشته‌های مختلف صنایع‌دستی است.

او ادامه داد: مراکز آموزشی باید در راستای آشنایی و مهارت‌‌آموزی  دانش‌آموزان با رشته‌های صنایع‌دستی گام بردارند و به رشد صنایع‌دستی و استفاده کاربردی با مهارت آموزشی کمک کنند.

جلالی در ادامه ضمن گفت‌وگو با هنرمندان و صنعتگران بیان کرد: نمایشگاه‌ها و فروشگاهای صنایع‌دستی به رونق این صنعت کمک شایانی می‌کند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور افزود: مرکز آموزش صنایع‌دستی شیراز یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی  است که در آن رشته‌های سازهای سنتی، سه‌تار، تنبور و دست بافته‌های جاجیم و... آموزش داده می‌شود.

او تصریح کرد: این مرکز، آموزش ظرفیت پذیرش پیشکسوتان و هنرمندان فاخر را دارد و می‌تواند به مکانی برای تعامل بیشتر هنرمندان تبدیل شود.

جلالی افزود: این مرکز با توجه به تنوع رشته‌های هنری و صنایع‌دستی، می‌تواند به‌گونه‌ای فعالیت کند که نمادی از یک شیراز کوچک باشد و علاقه‌مندان بتوانند هنرهای فاخر شیراز را دریک جا ببینند.

انتهای پیام/

کد خبر 14010818640362

برچسب‌ها