دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر در خوزستان افتتاح شد

همزمان با سی‌ودومین سالگرد تأسیس شرکت توسعه‌ نیشکر و صنایع جانبی، فعالیت‌های دومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان ۱۴۰۱)، روز دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه، در محل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر آغاز شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین گشایش این جشنواره صبح روز گذشته دوشنبه ۲۳ آبان‌ماه با حضور عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه‌ نیشکر و صنایع جانبی، پیمان نبهانی معاون گردشگری خوزستان، رؤسای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز، شوش، شادگان و حمیدیه، جمعی از مدیران شرکت توسعه‌ نیشکر، دانش‌آموزان مدارس بخش اسماعیلیه و اهواز، کارکنان نیشکر، خانواده‌ها و اصحاب رسانه برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در برنامه تلویزیونی زنده «در مسیر پیشرفت» که از شبکه‌های یک سیما و استانی خوزستان پخش می‌شد، آخرین دستاوردهای نیشکر و صنایع جانبی را تشریح کرد.

این جشنواره در قالب نمایشگاه، غرفه‌ها و کارگاه‌ها به مدت سه روز از ۲۳ الی ۲۵ آبان‌ماه دایر است.

قرار است در پایان این جشنواره، آثار برگزیده دو بخش جشنواره «شهد رسانه» و جشنواره «قاب سبز» معرفی و از برگزیدگان در بخش‌های مختلف تجلیل شود.

علاوه بر این، برنامه‌های متنوعی از جمله سوارکاری، پرواز پاراگلایدر، دوچرخه‌سواری، کارگاه کتاب‌خوانی، نقاشی و خوشنویسی در حاشیه این نمایشگاه در حال برگزای است.

سوارکاری، غرفه‌های متنوع صنایع‌دستی، حضور گروه‌های هنری از جمله خوشنویسان، فعالیت زنده در نمایشگاه، امکانات تصویری مناسب و تدارک اتوبوس روباز برای بازدید از مزارع، بخشی از فعالیت‌های جشنواره دوم است.

برپایی غرفه‌های شهرستان‌های پیرامون نیشکر برای معرفی صنایع‌دستی و توانمندی‌های روستاهای اطراف طرح‌های نیشکر نیز از دیگر بخش‌های نمایشگاهی این جشنواره است.

جشنواره «شکرستان» از آنجا که یکی از سیاست‌ها و اهداف خود را همگرایی بیشتر میان اهالی هنر و فرهنگ و اهالی صنعت و کشاورزی در نظر گرفته است، لذا در ایام برگزاری خود تنها محلی برای آمد و شد مستندسازان، عکاسان مستند، هنرمندان و فعالان میراث‌فرهنگی و گردشگری و همچنین دوستداران محیط‌زیست نخواهد بود، بلکه در طول برگزاری سه روزه این جشنواره، شاهد تردد مدیران و صاحبان صنعت و کشاورزی در محل برگزاری این جشنواره خواهد بود که البته این موضوع موجب برقراری دیالوگی نزدیک و مستقیم میان این دو صنف می‌شود تا از این رهگذر هرچه بیشتر میان آن‌ها قرابت ذهنی پدید آید و در نتیجه شکاف‌ها و کمبودهای موجود در این عرصه که به حق می‌توان آن را پل ارتباطی میان صنعت و هنر دانست برطرف شود.

بازدید برای علاقه‌مندان به جشنواره شکرستان آزاد است و افراد می‌توانند از ساعت 9 تا 17 با مراجعه به شرکت کشت و صنعت امیرکبیر در ۴۵ کیلومتری جاده اهواز به خرمشهر، از غرفه‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری جشنواره شکرستان بازدید کنند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14010823478198

برچسب‌ها