بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در دولت سیزدهم محقق شد

استاندار سمنان با بیان اینکه بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در دولت سیزدهم محقق شد، گفت: ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع‌دستی با جدیت پیگیری شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان صبح امروز چهارشنبه 25 آبان در آیین افتتاح سومین نمایشگاه منطقه‌ای سوغات و صنایع‌دستی در استان سمنان در سالن ورزشی الغدیر سمنان با شرکت استان‌های مختلف کشور اظهار کرد: افتتاح این نمایشگاه به‌عنوان یک رخداد ضروری در استان سمنان قابل توجه بوده و استان سمنان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

او با بیان اینکه توجه به صنایع‌دستی یک ضرورت است، گفت: بالغ بر ۵۴ رشته صنایع‌دستی در استان سمنان توسط پنج هزار و 500 هنرمند ارائه می‌شود.

استاندار سمنان گفت: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در بحث بیمه، فروش محصولات و پرداخت تسهیلات را ضرورت به شمار می‌آوریم.

هاشمی با بیان اینکه بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در دولت سیزدهم محقق شد، گفت: ایجاد بازارچه‌های موقت و دائمی صنایع‌دستی با جدیت پیگیری شود.

او ادامه داد: تلاش شده است تا با پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸، از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت شود.

استاندار سمنان گفت: اولویت پرداخت تسهیلات ماده ۱۶ و ماده ۱۸، صنایع‌دستی و گردشگری است.

هاشمی بیان کرد: تا پیش از فعالیت دولت سیزدهم، مجموع بوم‌گردی‌های فعال استان سمنان کمتر از ۹۰ مرکز بود که این تعداد در حال حاضر به ۱۲۵ مرکز رسیده است و امیدواریم تا پایان سال، تعداد این مراکز به ۱۵۰ خانه بوم‌گردی افزایش یابد.

او تصریح کرد:‌ در جلسه‌ای با حضور نمایندگان هنرمندان صنایع‌دستی، مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان بررسی و برطرف خواهد شد.‌

انتهای پیام/

کد خبر 14010825622916

برچسب‌ها