برنامه هفتم توسعه کشور باید تحول‌آفرین باشد/ توجه ویژه به دارایی‌های کشور، اقتصاد دیجیتال و انرژی‌های تجدیدپذیر، ضروری و اولویت‌دار است

جلسه شورای اقتصاد عصر یکشنبه 29 آبان 1401 به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از دولت، محمد مخبر در این جلسه بر لزوم توجه به پیشران های اقتصاد در برنامه هفتم توسعه کشور تأکید کرد و گفت: اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه های پیشران اقتصاد است که بخش زیادی از آینده اقتصاد دنیا را شامل خواهد شد و ضرورت دارد در برنامه ریزی ها و به طور ویژه در برنامه های توسعه کشور مورد توجه قرار گیرد و یکی از سرفصل های اصلی باشد. 
معاون اول رییس جمهوری همچنین تصریح کرد: باید برنامه هفتم توسعه کشور برنامه ای تحول آفرین بوده و حسن استفاده از دارایی های کشور که امری مهم و ضروری است در این برنامه مشهود باشد به نحوی که بتوانیم بخشی از چالش ها و ناترازی ها را با استفاده از دارایی های کشور مرتفع کنیم.
مخبر بر اهمیت توجه به انرژی های تجدید پذیر در برنامه هفتم توسعه نیز تأکید و خاطرنشان کرد: نیازمند ایجاد تحول اساسی هم در بخش سرمایه گذاری و هم در بخش صرفه جویی منابع گاز کشور هستیم که تحقق این موضوعات با سرمایه گذاری برای توسعه میادین و افزایش تولید و همزمان صرفه جویی در مصرف گاز از طریق توجه به انرژی های تجدید پذیر امکان پذیر خواهد بود. 
در این جلسه که رییس دفتر رییس جمهور، وزرای صنعت‌، معدن و تجارت، نفت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، نیرو، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند، خط مشی ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 
در این نشست همچنین معاون سازمان برنامه و بودجه گزارشی از جلسات برگزار شده برای تدوین رویکردهای برنامه هفتم توسعه کشور ارائه کرد و گفت:‌ در تدوین برنامه هفتم توسعه، اولویت ها بر پایه سیاست های کلی برنامه هفتم تعیین شده و اولویت اصلی پیشرفت اقتصادی کشور توأم با عدالت است.
در این جلسه با کلیات بخشنامه خط مشی ها و چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه کشور موافقت و مقرر شد در جلسه ای متشکل از دستگاههای مربوطه، این بخشنامه بازنگری و با نگاهی تحول‌آفرین اصلاح شود.
سرمایه گذاری طرح احداث خط لوله انتقال فرآورده رفسنجان/ بیرجند/ مشهد (خط لوله تابش) نیز از درخواست های وزارت نفت در این جلسه بود که به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 14010830761532

برچسب‌ها