دو کاروانسرای کرمان برای ثبت جهانی مشکلی ندارند

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به دو کارونسرای کاندید برای ثبت جهانی گفت: ارزیابان یونسکو چندی قبل بازدیدها و بررسی‌های خود را از این دو کاروانسرا انجام دادند و طبق ارزیابی‌های اولیه مشکلی در راه ثبت این آثار نیست.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مجتبی شفیعی شنبه 19 آذرماه 1401 اظهار کرد: قرار بود تابستان امسال اجلاس یونسکو برای بررسی پرونده‌های ثبت جهانی کاروانسرای چاه توران در شهرستان راور و گنجعلیخان در کرمان تشکیل شود، اما این اجلاس لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: ارزیابان یونسکو مهرماه سال گذشته برای بررسی دو پرونده‌ کاروانسرای چاه‌توران راور و کاروانسرای گنجعلی‌خان کرمان که به ترتیب به دوره‌ی قاجاریه و صفویه برمی‌گردند، به این استان سفر کردند.

او ادامه داد: این دو کاروانسرای استان کرمان همراه با ۵۶ کاروانسرای دیگر در سطح کشور به صورت زنجیره‌ای در دست بررسی سازمان یونسکو برای ثبت جهانی هستند و در صورت تایید، این پرونده‌ها در مجمع یونسکو مطرح و به تصویب نهایی خواهند رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان در حال حاضر با هفت اثر ثبت جهانی، رتبه‌ اول کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده و امیدواریم با ثبت این دو اثر بتوانیم این رتبه را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010919459153

برچسب‌ها