توسعه صنایع‌دستی مشکل اشتغال کرمانشاه را رفع می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با بیان اینکه بیکاری معضل اول استان کرمانشاه است، گفت: با توجه به اینکه درحوزه صنایع‌دستی باکمترین سرمایه می‌توان بیشترین شغل را ایجاد کرد، توجه به توسعه این حوزه بخش مهمی از مشکل بیکاری کرمانشاه را حل می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، محمدرضا سهیلی روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه در بازدید از مجموعه گروه صنعتی شکری و خانه گلیم داربین در روستای سرماج هرسین، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌بر بودن ایجاد اشتغال در زمینه‌های صنعتی این موضوع  باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد نتوانند فعالیت مفیدی داشته باشند و بیکاری به معضل اول استان تبدیل شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: در حوزه صنایع‌دستی با کمترین میزان سرمایه می‌توانیم بالاترین بازخورد و راندمان را در زمینه اشتغال‌زایی و رفع بیکاری داشته باشیم. با توجه به امکاناتی و قدرت سرمایه‌گذاری که گروه صنعتی شکری دارد می‌توان اقدامات بسیار مهمی در این حوزه شکل بگیرد.

او در ادامه با اشاره به نواقص موجود در مقوله صنایع‌دستی به ضعیف بودن بحث بازار فروش و بسته‌بندی اشاره کرد و گفت: مجموعه خانه گلیم داربین در کنار سایر هلدینگ‌های فروشی که سعی شده پای کار بیایند، می‌تواند به یاری هنرمندان آمده و موضوع تضمین فروش آثار هنرمندان صنایع‌دستی را پیش ببرد تا اصل مشکلات این قشر زحمتکش از بین برود. 

سهیلی ادامه داد: گروه صنعتی شکری با توجه به توانایی‌هایی که دارد اگر بتواند با راه‌اندازی فروشگاهای زنجیره‌ای صنایع‌دستی و همچنین در مقوله صادرات ورود کند، قطعا اتفاقات مثبتی در استان شکل می‌گیرد.

 او تصریح کرد: به همین منظور اداره‌کل استان نیز رایزنی‌ها و پیگیری‌های بسیاری را انجام داده تا محدودیت‌هایی را که در زمینه اعتبارات و مجوزها وجود دارد را مرتفع کند که در صورت حضور این هلدینگ‌های بزرگ ما نیز این امکانات را در اختیار قرار می‌دهیم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در ادامه در خصوص برندسازی و لزوم گام نهادن در این مسیر، گفت: حلقه‌ مفقوده صنایع‌دستی موضوع برندسازی است که باید در کنار ایجاد بازارهای فروش این موضوع نیز همزمان حل و فصل شود چرا که با بومی‌سازی این صنعت در حوزه فروش به اسم و برند استان قطعا تاثیرات آنرا در آینده بیشتر خواهیم دید.

او افزود: در حال حاضر محصولات استان در همه جای کشور با اسم و برندهای غیر بومی عرضه می‌شود و جای خالی برندسازی کاملا محسوس است و تلاش‌های سرمایه‌گذارانی مانند گروه صنعتی شکری در این زمینه قابل قدردانی است. 

سهیلی در خاتمه به ظرفیت نمایشگاه‌ها به ویژه نمایشگاه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: در صورت حضور این برند در این نمایشگاه‌ها شاهد فروغ هرچه بیشتر این برند خواهیم بود و اداره‌کل می‌تواند ضمن معرفی شرکت برای نمایشگاه خارجی هرگونه حمایتی لازم برلی توسعه صنای‌دستی استان را در دستور کار قرار دهد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010922417802

برچسب‌ها