بازدید فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی استان زنجان

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی از موزه و آثار تاریخی در ابهر، سلطانیه و زنجان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سردار حسن مهری فرمانده یگان روز سه‌شنبه ۲۲ آذرماه ۱۴۰۱ از آثار تاریخی شهرستان­‌های ابهر، سلطانیه و زنجان بازدید و بیان کرد: وظیفه داریم از آنچه که گذشتگان برایمان به ارث گذاشته‌اند و هویت ملی ماست حفاظت کنیم، باید آحاد مردم منطقه را در حفظ و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی حساس کرده به طوری که از این پتانسیل بالقوه در راستای نگهداری و حفظ آثار به شکل بهینه استفاده شود.

او در این بازدید با تاکید بر اهمیت آثار تاریخی افزود: روش استفاده از ظرفیت و جلب مشارکت خود مردم در نگهداری از آثار تاریخی و فرهنگی استان بسیار اهمیت دارد و عملکرد خوب مرکز مانیتورینگ یگان حفاظت میراث‌‌فرهنگی زنجان نشان دهنده اهمیت میراث‌فرهنگی در این استان دارد.

مهری در پایان تاکید کرد: ما در راستای شرح وظایف محوله برابر قانون با متخلفان برخورد می‌کنیم و نیازمند همیاری و همکاری مردم برای کاهش جرائم علیه مواریث‌فرهنگی هستیم.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی از آثار تاریخی موزه باستان‌شناسی ابهر، پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه و موزه مردان نمکی، موزه صنایع‌دستی و مخزن نگهداری آثار زنجان بازدید کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010923931831

برچسب‌ها