لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری دینی در حوزه بین‌المللی/ هم‌افزایی 3 شهر مذهبی کشور افزایش یابد

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس گفت: شورای اندیشه‌ورز ارزیابی عملکرد زیارت استان با هدف ارتقای جایگاه شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) تشکیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد فرخ زاده 27 آذرماه 1401 افزود: این شورا به ریاست معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس و با حضور فعالان فرهنگی حوزه گردشگری دینی برگزار شد و به بررسی، ارزیابی عملکرد و راهکارهای تقویت نقش و جایگاه شیراز در سطح ملی و فراملی در حوزه زیارت پرداخت.

معاون هماهنگی امور زائران و گردشگری استانداری فارس در این نشست با اشاره به پیوندهای عمیق مردم با اعتقادات دینی، بر لزوم استفاده از این ظرفیت تأکید و از مدعوان خواست راهکارهای خود را برای عمق بخشیدن به این ارتباط قلبی مطرح کنند.

 فرخ زاده با بیان اینکه لازم است بین متولیان زیارتگاه‌های فارس با یکدیگر و سه شهر مذهبی کشور هم‌افزایی بیشتری شکل گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه در این سال‌ها این موضوع کمتر مورد توجه واقع‌ شده است و از گردشگری دینی با این ظرفیت عظیم خصوصاً در حوزه بین‌الملل کمتر بهره برده‌ایم.

فرخ زاده با تأکید بر فرهنگ‌سازی در حوزه گردشگری دینی در جامعه به تجربیات موفق همکاری با آموزش‌وپرورش در حوزه آشناسازی نسل امروز و آینده بافرهنگ زیارت اشاره کرد و افزود: می‌توان مجدداً با رویکردها و روش‌های نو و تازه به این حوزه ورود کرد.

مدعوان این نشست نیز هریک جداگانه ضمن آسیب‌شناسی مشکلات موجود در این حوزه به ارائه دیدگاه‌ها و راهکارهای خود پرداختند.

استفاده از ظرفیت‌های مردمی، هیات‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و تعامل بیشتر با حرم‌های مطهر، برندسازی حرم احمد بن موسی (ع)، توجه به تغییر ذائقه و خدمات موردنیاز زائر در شرایط فعلی و آینده در جامعه، تعامل سازنده با آموزش‌وپرورش، تولید آثار هنری رسانه‌ای فاخر با موضوع زیارت، تعامل بیشتر با رسانه ملی، برگزاری جشنواره‌های، یادواره و سوگواره‌های تلفیقی مذهبی در فصول مختلف سال، تولید آثار فاخر هنری، توجه به جایگاه ژئوپولتیک دینی و مذهبی، پیوند بین گردشگری سبز و گردشگری زیارت، ایجاد زیرساخت‌ها در کم کردن هزینه‌های سفرهای زیارتی، ایجاد زائرسراهای در سطوح مختلف و موارد دیگر ازجمله سرفصل‌های مطرح‌شده توسط حاضرین در این نشست بود.

فرخ زاده در پایان ضمن تقدیر از حضور فعالان حوزه گردشگری دینی و زیارت با تأکید بر ادامه بودن این جلسات مقرر کرد جلسات بعدی با ارائه پیشنهاد‌ها تکمیلی و عملیاتی اعضا و با حضور مدعوان خوش‌فکر و عمل‌گرا برگزار شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14010927143977

برچسب‌ها