میراث‌فرهنگی ایران مهمترین مزیت رقابتی برای جذب گردشگر است/ گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد امنیت در کشور

زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در یادداشتی که برای میراث‌آریا ارسال کرده، نوشته است: میراث‌فرهنگی این سرزمین مهمترین مزیت رقابتی برای جذب گردشگر است و با معرفی مواریث فرهنگی ملموس و ناملموس به جامعه جهانی می‌توان فرهنگ غنی ایران اسلامی را به جهانیان عرضه داشت.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در یادداشت ارسالی این نماینده مجلس آمده است:

«با سفر به شهرهای فرهنگی ایران و آشنایی با فرهنگ آن منطقه، ضمن شناخت صحیح کیفیت‌های هویتی، می‌توان نقار ملی را به وفاق ملی تبدیل کرد و این مهم جز با معاشرت و مؤانستی که به واسطه گردشگری در بین آحاد جامعه ایجاد خواهد شد، حاصل نمی‌شود و همچنین با ورود گردشگران خارجی به ایران اسلامی و دیدن این گوناگونی فرهنگی غنی که در بین کشورهای جهان بی‌نظیر است می‌توان تصویری صحیح از ایران اسلامی در اذهان جهان ایجاد کرد و با صدای رسا ایران فرهنگی را به دنیا معرفی کنیم و موج ایران‌هراسی به راه افتاده از سوی غرب را خنثی کنیم.

با این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که موضوع گردشگری در کشور که به واسطه میراث‌فرهنگی و طبیعی شکل می‌گیرد، موضوعی مهم و کلیدی  است تا به این واسطه، به نحو احسن ضمن ایجاد همبستگی ملی به واسطه توسعه گردشگری داخلی بتوان با کم‌ترین هزینه موج به ناحق ایجاد شده از ایران‌هراسی که به واسطه دلارهای سعودی و انگلیسی به راه افتاده است را خنثی کنیم.

تمامی گردشگران خارجی پس از بازگشت از ایران به کشورشان خود سفیری فرهنگی برای ایران خواهند بود و سفر به ایران نقطه عطفی است تا تصویر شکل گرفته اصلاح شود. پرواضح است که حضور گردشگر باعث ایجاد امنیت در کشور خواهد بود و امروزه شاهد این هستیم که در کشورهای گردشگرپذیر امنیت از سطح بالاتری برخوردار است.

میراث‌فرهنگی و گردشگری بهترین ابزار برای ایجاد امنیت در کشور و جامعه جهانی خواهد بود و شایسته است قطار توسعه کشور در این ریل قرار گرفته تا ضمن بهره‌مندی از انتفاعات اقتصادی آن، از ثمرات بی‌پایان فرهنگی آن استفاده شود.

ثبت 4 عنصر فرهنگی «یلدا / چله»، «هنر ساختن و نواختن عود»، «پرورش کرم ابریشم و تولید سنتی ابریشم برای بافتدگی» و «هنر سوزن‌دوزی ترکمن» در فهرست میراث جهانی یونسکو توسط جمهوری اسلامی ایران گامی بزرگ در راستای مواردی بود که اشاره شد و پرداختن به موضوع میراث‌فرهنگی از سوی دولت محترم و مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که نشان از حرکت به سوی ایجاد امنیت پابدار در کشور خواهد بود.»

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010927622311

برچسب‌ها