صدور مجوز و ارائه تسهیلات برای رونق گردشگری در برغان تسهیل می‌شود/ تأکید بر مرمت پل تاریخی برغان

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی برغان در جذب گردشگر از حضور سرمایه‌گذاران این حوزه در این روستا حمایت کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی البرز، یحیی دارایی روز سه‌شنبه 6 دی 1401 با حضور در روستای تاریخی برغان از اقامتگاه‌های بومگردی، تأسیسات و زیرساخت‌های گردشگری، میراث‌تاریخی و طبیعی این روستا از جمله پل تاریخی، حسینیه اعظم برغان ودرختان چنار کهنسال بازدید کرد. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه برغان به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در البرز شناخته‌ می‌شود، اظهارکرد: آمادگی صدور انواع مجوز از جمله بازارچه دائم و فروشگاه‌های صنایع دستی و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران برای رونق هرچه بیشتر گردشگری در برغان را داریم؛ اولویت در این مورد با سرمایه‌گذاران ساکن روستا است. 

دارایی همچنین بر مرمت و بازسازی آثار تاریخی این روستا از جمله پل تاریخی و حسینه اعظم برغان تأکید کرد و گفت: حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی این روستا و همچنین رفع مشکلاتی از جمله گره ترافیکی داخل روستا با احداث کمربندی برغان ضروری است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011006537306

برچسب‌ها