نخستین جلسه کمیته فنی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی برگزار شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از تشکیل نخستین جلسه کمیته فنی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته تعداد ۸ جلسه کمیته برگزار شده و این مهم با توجه به تعداد دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان در نوع خود بی سابقه بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: از ۸ جلسه طرح شده در کمیته فنی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان در سال گذشته، مبلغ ۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به شاکیان پرونده عودت داده شده است.

او با اشاره بر اینکه بیشتر موضوعات حاصل عدم دقت در انعقاد قراردادهای مربوط به بسته سفر توسط دفاتر، عدم اخذ تاییدیه از طرف قرارداد ، مغایرت مندرجات در قرارداد با خدمات ارائه شده، صدور بلیت غیر واقعی، عدم کنترل گذرنامه در دفاتر، اخذ اقامت و همچنین برگزاری تورهای زیارتی بدون اخذ مجوز از حج و زیارت است.

جواد میبدی نیک، مسئول دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ادامه با اشاره بر این که تا اکنون تعداد ۵۲۰ دفتر و شرکت خدمات مسافرتی در خراسان رضوی فعال است و بیش از ۲ هزار نفر در این صنعت مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: نظارت و بازرسی از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی با دقت کامل انجام می‌شود و بازرسان در نظارت خود با تاکید بر رعایت مفاد منشور حقوق گردشگر توانسته اند قدم موثری در راستای کاهش اختلافات و همچنین جلسات کمیته فنی بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022301285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha