رونمایی از پارچه زربافت منقوش به سلام زیارت عاشورا در کاشان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از رونمایی از پارچه زربافت منقوش به سلام زیارت عاشورا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا روز گذشته 10 دی‌ماه سال 1401، در حاشیه آیین رونمایی از این اثر هنری که با حضور امام‌جمعه، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران و دوستداران صنایع‌دستی کاشان برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: این پارچه زربافت در ابعاد 60 در 80 سانتی‌متر و توسط محمود تمتاجی و جمشید خداداد از هنرمندان صنایع‌دستی کاشان بافته‌ شده است، همچنین طراحی و بافت این اثر نفیس به مدت سه ماه به طول انجامیده و در طراحی آن، 45 مرتبه سلام زیارت عاشورا تکرار شده است.

او ادامه داد: با توجه به اینکه زری‌بافی یکی از اصیل‌ترین دست‌بافته‌های سنتی کاشان در طول تاریخ است، با تلاش‌های انجام‌شده، این شهر کاندید شهر جهانی نساجی سنتی شده است و امید می‌رود به‌زودی به‌عنوان شهر جهانی نساجی سنتی ایران معرفی شود.

دانایی‌نیا افزود: هنرمندان مرکز هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کاشان در سال 1397 نیز موفق به بافت یک قطعه پارچه زری‌بافی به ابعاد 120 در 220 سانتیمتر برای مضجع مطهر حضرت سلطان‌علی ابن امام محمدباقر علیه‌السلام شدند که به این آستان مقدس تقدیم شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401101123469

برچسب‌ها